Har jeres leopardhanner også KÆMPE kugler..
| Forfatter |
besked |
|
Rebecca
Tilmeldt: tirs 16 jan, 2007 19:15 Indlæg: 161 Geografisk sted: Roskilde Gender: Alder: 22
|
 Har jeres leopardhanner også KÆMPE kugler..
eller hvad sker der lige for min?? jeg synes altså det ser lidt voldsomt ud.. har prøvet at fange et par billeder af ham, men det er med en mobil, så kvaliteten er begrænset.. og så er de altså også stenhårde.. den stakkels dreng har fået slidmærker på den ene, fordi de jo "slæber" hen ad jorden, som i kan se på første billede (det lidt røde/orange på den ene..)   ja det lyder lidt komisk  , men vil egentligt gerne lige vide om det er normalt, eller om noget er galt..
_________________ Venlig hilsen Rebecca Henriques
1.2 Eublepharis macularius farvelader 1.1 ballade ildere
|
| fre 26 sep, 2008 21:01 |
|
 |
|
lisa s
Tilmeldt: ons 21 sep, 2005 11:01 Indlæg: 1095 Geografisk sted: lige udenfor Århus Country: Gender: Alder: 36
|
 Re: Har jeres leopardhanner også KÆMPE kugler..
hej Rebeca, jeg syns de ser lige store nok ud til at det er normalt. Jeg tør ikke gætte på hvad det kan være da jeg ikke har oplevet det før, men forhåbentlig er der nogle andre der kan. Ellers ville jeg nok prøve at sende billederne til Beth.
_________________ Hilsen Lisa s 28 leo's 1 kronegekko 2 græske landskildpadder 6 farvefrøer
|
| fre 26 sep, 2008 22:12 |
|
 |
|
peter
Tilmeldt: man 14 jan, 2008 03:15 Indlæg: 343 Geografisk sted: københavn Gender: Alder: 39
|
hej rebecca
jeg ville helt klart sende de billeder til beth eller tage ud til hende for det er ikke nårmalt
mvh peter
|
| lør 27 sep, 2008 23:44 |
|
 |
|
Rebecca
Tilmeldt: tirs 16 jan, 2007 19:15 Indlæg: 161 Geografisk sted: Roskilde Gender: Alder: 22
|
okay.. må hellere have fat i beth så.. det er altså mærkeligt.. han har set sådan ud siden det blev "brunst"tid - men har bare tænkt at det nok var meningen, har jo ikke andre hanner.. Hans adfærd er ellers uforandret, han æder og går rundt som han plejer.. underligt 
|
| søn 28 sep, 2008 11:53 |
|
 |
|
bo farum
Tilmeldt: tors 22 sep, 2005 13:40 Indlæg: 1263 Geografisk sted: Ordrup, nord for Kbh. Country: Gender: Alder: 35
|
Beth har stand på Rødovre i næste uge, så medmindre du synes det er akut, ville jeg medbringe der og vise den til hende
_________________ MVH
Bo Jacobsen Chondrodactylus angulifer angulifer Coleonyx mitratus Goniurosaurus luii- yamashinae Heteronotia binoei
|
| søn 28 sep, 2008 14:16 |
|
 |
|
Rebecca
|
okay.. ja det var selvfølgelig en ide.. tak for det..
|
| søn 28 sep, 2008 14:19 |
|
 |
|
bo farum
Tilmeldt: tors 22 sep, 2005 13:40 Indlæg: 1263 Geografisk sted: Ordrup, nord for Kbh. Country: Gender: Alder: 35
|
Og der er vist gratis rådgivning og en konsultationstid koster knapper.
_________________ MVH
Bo Jacobsen Chondrodactylus angulifer angulifer Coleonyx mitratus Goniurosaurus luii- yamashinae Heteronotia binoei
|
| søn 28 sep, 2008 14:38 |
|
 |
|
leo77
|
Hei Rebecca  Jeg har sett et sånt tilfelle her i Norge for noen år siden. Tingen var at Hannen hadde fått sand inne i hemipenisene,å det hadde oppstått betenelse. Veit ikke om det er dette som har skjedd med din hann leo,,men det ser veldig likt ut ihvertfall. Anyway,,lykke til 
|
| søn 28 sep, 2008 20:16 |
|
 |
|
Casper H
Tilmeldt: fre 22 sep, 2006 22:56 Indlæg: 392 Geografisk sted: Kbh. SV Gender: Alder: 30
|
bo farum skrev: Beth har stand på Rødovre i næste uge, så medmindre du synes det er akut, ville jeg medbringe der og vise den til hende Bortset fra, at man ikke må tage dyr med derind efter åbningen 
|
| man 29 sep, 2008 12:45 |
|
 |
|
Rebecca
|
Argh.. pis os  !!!
|
| man 29 sep, 2008 15:39 |
|
 |
|
alroe
Tilmeldt: man 15 sep, 2008 08:15 Indlæg: 22 Geografisk sted: jelling 7300 Country: Gender: Alder: 25
|
er ret nysgerig om du evt fandt ud af noget??????
_________________ Best Regards Steffen
|
| lør 11 okt, 2008 21:32 |
|
 |
|
Rebecca
|
Ja både og.. jeg har været hos dyrlægen (beth), og hun mener det er en slags meget slem infektion, som desværre ikke kan gå væk hverken af sig selv eller med medicin.. derfor fik jeg mulighederne: aflivning, eller operation (som koster kassen!!).. .. og jaa nu er jeg så sådan, at jeg absolut ikke bryder mig om at skulle bestemme hvorvidt et dyr skal have lov at leve eller ej, så jeg har altså valgt den dyre mulighed.. avav min pengepung han bliver indleveret til beth i næste uge, da hun pt er ude og rejse.. så kan jeg da lige skrive præcis hvad det var der var gået galt for min leodreng..
|
| man 13 okt, 2008 15:50 |
|
 |
|
lisa s
Tilmeldt: ons 21 sep, 2005 11:01 Indlæg: 1095 Geografisk sted: lige udenfor Århus Country: Gender: Alder: 36
|
fy for pyffer Rebeca - det var skidt  Håber du får en frisk leo med knap så flashy kugler tilbage giv endelig lyd om hvad årsagen er - så vi andre kan lære noget af det.
_________________ Hilsen Lisa s 28 leo's 1 kronegekko 2 græske landskildpadder 6 farvefrøer
|
| man 13 okt, 2008 16:32 |
|
 |
|
leo77
|
Har leosen gått på sand 
|
| man 13 okt, 2008 22:51 |
|
 |
|
Lars Høier
Administrator
Tilmeldt: man 12 sep, 2005 21:28 Indlæg: 773 Geografisk sted: Albertslund Country: Gender: Alder: 36
|
Hej Rebecca, Det lyder skidt med din gekko  Jeg har dog oplevet lignende hos en af mine hanner. Her har et hemipenis fremfald bogstavligt talt givet grus i maskineriet. Det betød, at der gik en betændelsestilstand i hemipenis. Jeg har haft et billede at gekkoens kalorius, men kan desværre ikke lige finde det lige nu. Men hemipenis hang uden for lommerne og var hævet, så det ikke ville falde på plads igen. Jeg tog fat i Beth, som rådede mig til aflivning eller operation (amputering). Jeg tog dog også fat i Bellahøj Dyreklinik i Hvidovre (mener jeg). Her købte jeg en lille tube med noget antibakteriel creme (fra Lowe mener jeg det var). Dette skulle smøres på det gekkoens hemipenis en eller to gange om dagen i en uge eller deromkring. Det hjalp! Og den har tilmed været et fint avlsdyr efterfølgende. Løsningen er naturligvis dit valg, men jeg kan da anbefale at også at høre Bellahøj dyreklinik (jeg mener deres krybdyrskyndige dyrelæge hedder Dan).
_________________ Med venlig hilsen
Lars Høier
|
| man 13 okt, 2008 23:42 |
|
 |
|
Rebecca
|
Jeg har allerede fået sådan noget creme med hjem.. problemet er bare at der er kommet et stort sår dernede, og cremen ser desværre ikke ud til at kurrere noget desværre... Beth sagde at sådan en creme normalt kunne hjælpe, men at det i dette tilfælde nok var for slemt.. cremen fik jeg for at det i det mindste ikke blev værre..
ja han har gået på sand, men går i disse tider på toiletpapir...
|
| tirs 14 okt, 2008 11:48 |
|
 |
|
Rebecca
|
Så gik det helt galt for min gekkodreng .. hans sår havde udviklet sig, og jeg opdagede pludselig at huden nærmest var "skraldet" af hele den ene "kugle".. det så virkelig ikke godt ud, så nu måtte jeg altså ende det R.I.P Morpheus, min lille yndling..
|
| ons 15 okt, 2008 19:21 |
|
 |
|
Raavig
Tilmeldt: man 24 apr, 2006 14:19 Indlæg: 1391 Geografisk sted: 2300 København S Country: Gender: Alder: 27
|
Det er trist, men fedt at du trods alt gjorde så meget som du gjorde. Mange ville nok bare have kasseret ham med det samme, og købt en ny leopard til 200 kr.
_________________ Strophurus intermedius (eastern) Diplodactylus stenodactylus Nephrurus milii - levis levis - levis occidentalis - wheeleri
|
| ons 15 okt, 2008 19:28 |
|
 |
|
Rebecca
|
Tak.. og ja det ville mange sikkert have gjort... men hvert liv betyder meget for mig, også selv man bare er født som en gekko..
|
| ons 15 okt, 2008 20:14 |
|
 |
|
lisa s
|
Det er jeg virkelig ked af at høre Rebeca  han var en rigtig flot han. Men du gjorde hvad du kunne for at gi det en chance.
|
| tors 16 okt, 2008 07:22 |
|
 |
|