Min rugekasse til P. Laticauda, god nok?
Hej alle
Har nu haft mine Laticauda vidunder dyr i godt en måned.
De kom fra gode forhold, men fra meget fugtige forhold. Så da de kom til mit, allerede indrettet og testet terrarium, (med lavere fugt)
gav de sig straks i gang med at "hygge"
Jeg er ikke hundrede på at hun er med æg, men hun er væsentlig større end hannen, over maven.
Derfor en rugekasse
Ønsker at dele dette med jer, og eventuelt høre om alt er som det skal være.1. Rugekassen er "bygget" i flamingo. Købte kassen i Silvan for 50 kr.
2. Nede i kassen står en anden kasse, som jeg har fyldt med godt 3-4 cm vand.
3. I plastikkassen (som også er købt i Silvan for 50 kr) satte jeg mit akvarium varmelegeme. Det har spidsen i vandet og står på 31 grader.
4. I vandet, har jeg en lille firkantet boks. Den fylder jeg op med Vermaculite. Fugter vermaculitet og hælder overskydende vand fra.
5. Denne kasse skal stå på en sten, så den står stabilt og ikke "sejler" rundt.
6. I flamingokassen har jeg skåret en hul i toppen og lagt to plexiglas, så jeg kan se ind til de kære dyr.
7. På indersiden af kassen, og på glasset, har jeg monteret et termometer og en fugt læser. (den har nu stået i 24 timer) konstant fugt og temperatur står på 28 grader og 75% fugt. Dette er konstant.
8. Boksen med vand og boksen med vermaculite (og kommende æg), står sammen.
Er dog netop nu, på vej ud for at købe et tyndt net i Silvan, så der er net over vandet og dyrene ikke kan komme ned til vandet! De skal jo ikke drukne de kære væsner.
9. Har hævet den ene side af kassen, så den står skævt og kondensen ikke drypper ned på æggene.
Spørgsmål:1. Skal vermaculite beholderen stå i vandet? eller kan den godt stå på en sten, hævet over vandet?
2. Vil fugtigheden ændre sig, hvis jeg tog den store runde vermaculite beholder ud?
3. Er det godt nok?
Lidt foto:
Tak for den gode tid man har herinde og tak for at du læser dette

M.v.h. Martin/Alphaville