Noget af det vi havde med hjem fra Hamm
| Forfatter |
besked |
|
Gekkogalaksen
Tilmeldt: ons 21 sep, 2005 15:11 Indlæg: 658 Geografisk sted: Midt-Jylland Gender:
|
 Noget af det vi havde med hjem fra Hamm
Vil lige vise lidt af det vi har med hjem fra messen.
Her er en af mine (Henrik) 2 favoritter i år:
Super Giant jungle Tangerine Albino alias Big Bada Boom:
Han er 1 år og vejer 130 gram.
De vokser indtil de er 2 år, så 150 gram er inden for rækkevidde.
Her er et billede af størrelsesforholdet mellem Big Bada Boom og vores mindste gekko ... en afghanicus (unge) (underart til macularius)
Den anden favorit er vores Bold Bandit alias Preacherman:
Da jeg så ham på salgssiden tog det mig 2 sekunder til at bestemme mig for at købe ham.
Dette er pga hans møsnster i panden.
Pletter og prikker faldet altid ud tilfældigt, men her danner det en forkortelse på engelsk.
Kan nogen se det?
RIP = Rest In Peace = Hvil i fred
Bliver spændende at se hans afkom!
Lotta har også nogle favoritter:
Dette års nye super-morph: Enigma
Lotta´s anden favorit er noget som har gået som et rygte i ganske mange år: At få frem Leoparder med grønt på sig.
Der har været nogle som har haft grønne pletter når de er unger, men er siden "vokset" fra det.
Nu er der kommet 2 morpher frem: "Emerald" fra R. Tremper og så har AM-Gecko lavet "Rainbow"
Vi har valgt at købe "Rainbow" da de skulle have det mest grønne fordelt over hele kroppen og har den kraftigste farve.
Den er dog ganske svær at fange på foto, så hvis i ser nogle billeder som ikke er specielt gode/grøøne, er de med næsten 100% sikkerhed bedre i virkligheden.
Vores par har også en bedre grøn farve end det der vises her.
_________________ Med venlig hilsen
Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk
Sidst rettet af Gekkogalaksen tirs 18 sep, 2007 19:10, rettet i alt 3 gange.
|
| tirs 18 sep, 2007 19:02 |
|
 |
|
Sommer
Tilmeldt: man 24 apr, 2006 13:11 Indlæg: 1403 Geografisk sted: Nykøbing F. Gender: Alder: 25
|
WOW hvor er den stor. Stil den ved noget vi kan måle størrelsen med? En pakke cigarette etc?
_________________ (|)_··_(∩) Mvh Lars Sommer, Nykøbing F. - Sanctus.dk - Der kan man finde masser af flotte billeder!
|
| tirs 18 sep, 2007 19:05 |
|
 |
|
Gekkogalaksen
Tilmeldt: ons 21 sep, 2005 15:11 Indlæg: 658 Geografisk sted: Midt-Jylland Gender:
|
Han er 29 cm lang
Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk
|
| tirs 18 sep, 2007 19:09 |
|
 |
|
JimValentin
Tilmeldt: fre 02 jun, 2006 09:30 Indlæg: 750 Geografisk sted: Nykøbing Falster Country: Gender: Alder: 25
|
Nogle lækre lækre morpher 
_________________ Mvh
Jim Valentin S. www.hednir.dk
|
| tirs 18 sep, 2007 19:11 |
|
 |
|
Sommer
Tilmeldt: man 24 apr, 2006 13:11 Indlæg: 1403 Geografisk sted: Nykøbing F. Gender: Alder: 25
|
Fårwk en mobbedreng. Må man spørge hvad sådan en koster? Den er simpelthen for vold blæret at se på! Sådan en basse gad jeg ærlig talt godt at give min kæreste.
_________________ (|)_··_(∩) Mvh Lars Sommer, Nykøbing F. - Sanctus.dk - Der kan man finde masser af flotte billeder!
|
| tirs 18 sep, 2007 19:13 |
|
 |
|
Gekkogalaksen
|
Vi byttede os til ham, men "bytte-prisen" var 500 euro.
Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk
|
| tirs 18 sep, 2007 19:23 |
|
 |
|
Sommer
|
Ja ok... den får hun så ikke. Men damn den er nice 
|
| tirs 18 sep, 2007 19:36 |
|
 |
|
malibu barbie
Tilmeldt: lør 09 dec, 2006 12:08 Indlæg: 837 Geografisk sted: Odder syd for Århus Country: Gender: Alder: 32
|
Jeg fik lov til at nulre lidt med Mr Big i søndags og jeg tror faktisk han ar lidt lun på mig
*ovenstående sætning skal IKKE misforståes:)*
_________________ Anne Veng http://www.malibugecko.com
 Eublepharis macularius & Rhacodactylus auriculatus
|
| tirs 18 sep, 2007 20:09 |
|
 |
|
champen 85
Tilmeldt: man 05 feb, 2007 21:19 Indlæg: 72 Geografisk sted: odense Gender: Alder: 25
|
he he det kunne også godt ligne lidt at der står pia..  men vi holder os til r.i.p... tillykke med de nye dyr...!
|
| tirs 18 sep, 2007 21:13 |
|
 |
|
Casper H
Tilmeldt: fre 22 sep, 2006 22:56 Indlæg: 406 Geografisk sted: Kbh. SV Gender: Alder: 31
|
wow, Preacherman er bare helt vildt flot, har aldrig set den morf før  hvordan får man fat i sådan en?
|
| tirs 18 sep, 2007 21:32 |
|
 |
|
Gekkogalaksen
|
Hej Anne
Og jeg kan godt huske hvad der skete da du "nulrede" ham!!!!!!
*Ovenstående sætning skal IKKE misforståes*
Hej Casper H
Hos os til næste år.
Eller bestille ham hjem fra USA fra R. Tremper.
Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk
|
| ons 19 sep, 2007 02:11 |
|
 |
|
LeChrom
Tilmeldt: tirs 12 jun, 2007 17:53 Indlæg: 104 Geografisk sted: Aalborg Gender: Alder: 26
|
Suuuuuper flotte!!! Er helt vild med Preacherman - super speciel!
_________________ Mvh.
Lea Kronborg
|
| ons 19 sep, 2007 07:44 |
|
 |
|
chace
Tilmeldt: tors 16 aug, 2007 15:13 Indlæg: 225 Geografisk sted: 2920 Charlottenlund Country: Gender: Alder: 33
|
Er du gal nogle flotte gex ... Preacherman er da MEGA BLÆRET!!  .. (og pebret) .. Men ser rigtig fed ud, at den næsten er helt hvid/sort .. Er det målet?
_________________ MVH
Casper Bak
|
| ons 19 sep, 2007 12:09 |
|
 |
|
Gekkogalaksen
|
Bandits är avlade för att få så mycket kontrast som möjligt...dom svarta/bruna markeringarna ska helst inte spricka upp och bli prickar.
Vi tog också hem en hun som är Bandit och vi hoppas få några läckra ungar efter dom nästa år...
Hun...
+ att vi sparat en Striped hun från egen avel i år som också blir parad med "Preacherman"...hun är bara baby än, men kommer att växa till sig fint över vintern

Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk
|
| ons 19 sep, 2007 12:21 |
|
 |
|
Gekkogalaksen
|
Hej Chace
Hvad mener du med pebret?
Pris eller udseendet?
Vi har ikke nævnt prisen på ham (det var Big Bada Boom som vi byttede os til for 500 euro), men det var 250 dollars.
Du kan jo have slået prisen op på R. Trempers side også og derfor synes at det er dyrt.
Men ... 250 dollars er et fund, synes jeg :O)
Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk
|
| ons 19 sep, 2007 14:36 |
|
 |
|
Jan Grathwohl
Administrator
Tilmeldt: tirs 13 sep, 2005 12:38 Indlæg: 2933 Geografisk sted: Næstved Country: Gender: Alder: 34
|
Fine dyr i har fået endnu engang
Købte i Enigma hos Mark Bell? Så han havde en smule stående af dem 
Jan Grathwohl
|
| ons 19 sep, 2007 14:39 |
|
 |
|
Gekkogalaksen
|
Nej Jan
Vi købte den af AM-Gecko.
Han har en hjemmeside og billeder, men M. Bell har ikke en med Leoparder på, hvad vi ved af.
Det er en samarbejdspartner som styre salget af Enigmaen (Hisss.net) og de dyr fravalgte vi.
Vi bestilte vores et stykke tid før Hamm messen, men kunne dog have ventet til messen (og købt til lavere pris), men det er ikke til at vide om der ville være nogen af kvalitet (for vores vedkommende: Spændende farver) eller nogen overhovedet.
Det skal dog siges at M. Bell havde en spændende Enigma-hun med som vi overvejede, men kun på grund af grådighed ... vi havde ikke flere penge :O)
Hun har et ganske specielt mønster på hovedet, der kunne have været interesant og set hvad blev til.

Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk
|
| ons 19 sep, 2007 14:50 |
|
 |
|
Myu
Tilmeldt: fre 20 apr, 2007 19:57 Indlæg: 91 Gender: Alder: 26
|
Hvor er jeg jaloux! De er bare SÅ flotte! Jeg tror jeg vil holde øje med jeres hjemmeside så jeg kan se hvad I får lavet af typen bold bandit. Det skal nok blive interessant 
_________________ Venlig hilsen
Mie
|
| ons 19 sep, 2007 15:10 |
|
 |
|
Jan Grathwohl
Administrator
Tilmeldt: tirs 13 sep, 2005 12:38 Indlæg: 2933 Geografisk sted: Næstved Country: Gender: Alder: 34
|
Synes jo nok jeg lurede Lotta ovre ved Mark Bell  - derfor jeg spurgte.
Mark Bell har endnu ikke hjemmeside, men det kommer formentligt snart - er lidt spøjst at han som vel nok verdens største kommercielle avler af krybdyr endnu ikke har fået lavet en sådan - men han må jo sælge ganske udemærket uden  (hørte f.eks. at han forrige år lavede i omegnen af 125. 000 leopardgekkoer på et enkelt år)
Jan Grathwohl
|
| ons 19 sep, 2007 15:12 |
|
 |
|
Gekkogalaksen
|
Hej Mie
Vi har 1.1 Bold Bandit og 0.1 Bold Stribe (egen avl).
Håber på spændende kraftige striber fra dem.
Det bliver første år, så vi ved ikke hvordan kvaliteten bliver (super eller god).
Hej Jan
Ja, nogle af de store avlere laver helt SINDSYGT mange gekkoer, så man ikke kan fatte størrelsforholdet, mængden og bare en simpel ting som reolerne de holdes i.
Jeg bliver helt svimmel ved tanken!
Søe viste en gang på et IGØ møde en film, hvor vi så en amerikansk avler der lavede noget hen af det antal Leoparder.
Hans reoler var nok omkring 10-15 meter lange og ca 2 meter høje.
De var fyldte med Bed-rollers, hvor der gik avlsgrupper af 1.5 eller 1.7 i hver.
Ungerne blev også holdt i Bed-rollers .... kan ikke huske om der var 10 eller op til 20. Var på det tidspunkt fyldt op med indtryk at filmen nærmest bare flimrede forbi ... hehe.
Personen avlede også kameleoner.
Dem holdt han i "skabe" af 2 meter høje og 30-40 cm brede.
Dem havde han i længden vel 10 stk af.
I toppen af skabene var der net og oven over var der 10 stk bruserhoveder der blev tændt regelmæssigt for at give dem fugt.
I bunden af "skabet" var der en skraber man kørte en gang ud og så faldt alt "affaldet" i en tagrende neden for skabet der så blev spulet, når hele rækken var lavet.
Ganske smart system.
I toppen
Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk
|
| ons 19 sep, 2007 15:51 |
|
 |
|