| Forfatter |
besked |
|
Danni
Tilmeldt: man 09 okt, 2006 22:14 Indlæg: 639 Geografisk sted: Nyk. F Gender: Alder: 25
|
Nu har jeg undersøgt market lidt, og fandte endelig den hvide ciliatus jeg snakkede om:
http://www.classifieds.repashy.com/data ... C00033.JPG
Så fås den vidst heller ikke mere hvidlig, desværre.
_________________ Mvh. Danni.
|
| fre 12 okt, 2007 00:04 |
|
 |
|
Robbe
Tilmeldt: tors 20 sep, 2007 14:01 Indlæg: 486 Geografisk sted: København Country: Gender: Alder: 20
|
den er altså også rigtig flot. hvad du hvad den står i?
det kan da ikke passe at der ikke er nogle i tyskland som har disse fede morher og vil sælge lidt
_________________ ___________________ Robin Skrumsager
Rhacodactylus: R. leachianus leachianus (GT - Mt. Koghis) Uroplatus: U. phantasticus
|
| fre 12 okt, 2007 06:35 |
|
 |
|
Sommer
Tilmeldt: man 24 apr, 2006 13:11 Indlæg: 1403 Geografisk sted: Nykøbing F. Gender: Alder: 24
|
Ville gerne se om den fire up til at blive hvid.
Dog holder jeg stadig på at den der er i Robbie Hampers bog er lidt for god til at være sand (indtil jeg får set endnu flere billeder af kridhvidt). Gid Bill Looove (eller hvad nu fotografen i bogen hedder) ville komme herind og sige "Lars, så køb den da!"
Ellers tyder det jo på at den i bogen virkelig er en one of a kind som det ser ud lige pt.
Har fundet næsten ligeså lyse moonglows til helt ned til 65$, men ja, de er mere mørke (derfor næsten ligeså lyse) og tættere på at være buckskins end hvide
---------
Bortset fra det så forestil Jer lige at have en total sort og en total kridhvid gående sammen. Det ville se SÅ godt ud!
_________________ (|)_··_(∩) Mvh Lars Sommer, Nykøbing F. - Sanctus.dk - Der kan man finde masser af flotte billeder!
|
| fre 12 okt, 2007 08:16 |
|
 |
|
Robbe
Tilmeldt: tors 20 sep, 2007 14:01 Indlæg: 486 Geografisk sted: København Country: Gender: Alder: 20
|
det tænkte jeg også på med en sort og hvid. men de er bare lige lidt for dyre.. der hvor jeg har set dem tilsalg er i usa. også skal de gerne lige overleve flyveturen. osv skal man vist betale ekstra til lufthavnen så det løber meget hurtigt op. desv ellers ville min opsparing være hævet og live brugt hehe:)
Rhacodactylus: R. leachianus leachianus (GT - Mt. Koghis) Uroplatus: U. phantasticus
|
| fre 12 okt, 2007 13:40 |
|
 |
|
Danni
Tilmeldt: man 09 okt, 2006 22:14 Indlæg: 639 Geografisk sted: Nyk. F Gender: Alder: 25
|
Robbe skrev: den er altså også rigtig flot. hvad du hvad den står i?
100Dollers + fragt, men, den er vidst nok solgt.
|
| fre 12 okt, 2007 15:54 |
|
 |
|
Robbe
|
det er også dyrt nok
|
| fre 12 okt, 2007 16:34 |
|
 |
|
JMeldgaard
Tilmeldt: tors 15 sep, 2005 11:49 Indlæg: 229 Geografisk sted: Ringkøbing Gender: Alder: 26
|
Det er sølle 600kr (crika) + fragt.... det har vist aldrig nogensinde været dyrt 
_________________ Mvh Jonas Meldgaard
|
| fre 12 okt, 2007 17:14 |
|
 |
|
Danni
|
Enig med Jonas, faktisk er det sk*de billige (Undskyld mit sprogbrug)
|
| fre 12 okt, 2007 19:15 |
|
 |
|
Sommer
Tilmeldt: man 24 apr, 2006 13:11 Indlæg: 1403 Geografisk sted: Nykøbing F. Gender: Alder: 24
|
Ja, snak pænt!
_________________ (|)_··_(∩) Mvh Lars Sommer, Nykøbing F. - Sanctus.dk - Der kan man finde masser af flotte billeder!
|
| fre 12 okt, 2007 20:25 |
|
 |
|
Robbe
|
ja på dyret er prisen billig. men når man skal havde den fra usa. stiger prisen så ikke rigtig meget. forde der skal varme og specielle grav ifølge told eller sådan nogle ting?? er der nogle af jer der har erfaringer med at købe fra usa? for så kunne det jo være en mulighed for at få noget nyt blod til danmark;) hehe
|
| fre 12 okt, 2007 21:02 |
|
 |
|
Sommer
|
Well, arrangerer man det sammen med hamm messen er det muligt at få den herover næsten uden at betale ekstra. 
|
| fre 12 okt, 2007 21:21 |
|
 |
|
JMeldgaard
Tilmeldt: tors 15 sep, 2005 11:49 Indlæg: 229 Geografisk sted: Ringkøbing Gender: Alder: 26
|
Hvis du skal have fragtet direkte herover med fly, så koster det!
Ryger hurtig en del til papirer, dyrelæge og så told af prisen på selve dyret.
Kan overhovedet ikke betale sig med så billige dyr vil jeg mene. Så skal man ihvertfald gå op i det, med lidt af en ildsjæl
For det er adskillige 1000-kr prisen stiger...
Var selv ved at få flere kongepythoner sendt, sammen med en bekendt. Tror vi endte med at skulle give ca. 5-6000kr oven i prisen på selve dyrene, så jeg personligt rundede ihvertfald 20. 000 for den sending
Hamm priser er naturligvis lidt højere end de priser som er på diverse amerikanske sites, da sælgere også skal have dækket udgifterne på fragt ect., men der er uden tvivl nogle kup at lave dernede!
_________________ Mvh Jonas Meldgaard
|
| fre 12 okt, 2007 22:57 |
|
 |
|
Robbe
|
okay jamen vil gerne undgå at købe fra usa netop som du skriver at prisen stiger hurtigt. men det med hamm. lyder som en god ide. er det så man skal bestille dem i forvejen eller kan man godt bare gå og kigge og være heldig at befinde sig i gekko himlen:) ? mere om det kan betale sig at kigge der nede udover at bare komme til en kæmpe show?
|
| lør 13 okt, 2007 08:28 |
|
 |
|
Sommer
|
Lige præcis hvad jeg mente Jonas. At hvis man nu aftaler med en, som sender til en der tager til Hamm, og smider 50$ for transport eller noget, så er det da stadig vildt billigt. Havde selv en aftale med "CrestedLady", men hun blev syg så hun kunne ikke tage med flyet.
Det var i foråret. 
|
| lør 13 okt, 2007 14:04 |
|
 |
|
Sommer
|
Robbe i øvrigt, jeg selv har bestilt dernede, og Lars Høier/Jan blev derefter bestukket til at tage dem med herop af. Så det ER muligt, men vær ude i god tid, for folk har jo ikke tid til at hente 1000 dyr til 1000 forskellige.
Fra jeg bestilte/begyndte at forhandle om pris til jeg hentede dem på afkørsel 44 (nårh nej, Høier kørte for langt, 43!) gik der samlet 6 uger.  OG DTE VAR SLEMT!
Håber på at jeg til næste år tager derned selv og køber en masse pr impuls (Rhacodactylus kun!)
|
| lør 13 okt, 2007 14:07 |
|
 |
|
LeChrom
Tilmeldt: tirs 12 jun, 2007 17:53 Indlæg: 104 Geografisk sted: Aalborg Gender: Alder: 26
|
http://www.geckosunlimited.com/communit ... sties.html
Her er én, som er heldig og ha' en næsten hvid... Den er super flot! 
_________________ Mvh.
Lea Kronborg
|
| søn 14 okt, 2007 10:11 |
|
 |
|
Sommer
|
Hmm, måske er de ikke så langt væk så. Men søger man generelt efter moonglow er den morph vist misforstået, for der kommer satme mange nougat farvede frem.
|
| søn 14 okt, 2007 15:26 |
|
 |
|
Robbe
|
okay jamen så me det jo prøves det med at bestille fra landet på den anden side af vandet:) så der kommer opdrættere fra usa til hamm?
|
| man 15 okt, 2007 20:55 |
|
 |
|