[ +/- ] [ Dato og tid er tors 09 sep, 2010 01:17 ]

Side 1 af 1  [ 12 indlæg ] 
Skriv nyt emne Svar på emne
 Idelle gekkoér? 
Forfatter besked
Indlæg Idelle gekkoér?
Hej alle sammen..

Da jeg er nybegynder og ikke vil købe en forkert race til at starte med så vil jeg lige høre om det godt kan passe at en leopard gekko er en god "Start" gekko? det har en kammerat fortalt mig at det var også den slags gekkoér han startede med i sin tid.. passer det eller er der andre arter der passer bedre til begyndere? håber ikke i føler mit spørgsmål er for dumt jeg ville hellere forhøre mig inden jeg køber så jeg ikke køber en forkert race :oops:

ons 10 maj, 2006 14:54
Administrator
 Administrator 
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved
Country: Denmark (dk)
Alder: 34

Leopardgekkoer er glimrende dyr - men det afhænger jo i høj grad lige så meget af hvad du selv har af ideer omkring hold og hvad du selv forventer. Skal du have noget du kan tage ud fra tid til anden, så er leopardgekkoer ofte fine. Skal du have noget du bare kan kigge på, så er f.eks. små daggekkoer fine, eller husgekkoer, murgekkoer etc.

Jan Grathwohl

ons 10 maj, 2006 15:03
Jeg har læst på nogen forskellige sider nu og jeg må indrømme at den gekko der tiltaler mig mest er leopard gekkoén det eneste jeg er lidt træt af er dog og ørken landskab er lidt trist og kedeligt at kiigge på :?

ons 10 maj, 2006 16:15
Brugeravatar

Alder: 27
Jeg må blankt erkende, at jeg ikke synes, at leopardgekkoer er så oplagt et begynderdyr, som mange andre tilsyneladende synes. Arten er skumrings- og nataktiv, hvilket jeg finder hurtigt kan dræbe interessen hos en nybegynder.

Hvad er dine ønsker angående dyrets temperament - skal du kunne tage det ud?

ons 10 maj, 2006 16:21

Geografisk sted: Amager
Alder: 20
Ørkenlandskaber kan være lidt triste, men til gengæld kræver det jo heller ikke nær så meget pasning som f.eks. et regnskovs terrarie fyldt med levende planter gør...

Mææn det kan nu godt laves meget pænt, hvis man laver nogle flotte stensætninger eller forhøjninger :D . - man skal bare prøve sig lidt frem...

ons 10 maj, 2006 16:23
deres temperament skal være hmm hvad skal man kalde det "roligt" og ja jeg skulle gerne tage dem ud.. ikke ment sådan at de skal tages ud konstant

ons 10 maj, 2006 16:25
Administrator
 Administrator 
Brugeravatar

Geografisk sted: Albertslund
Alder: 37

Du kunne overveje Rhacodactylus Ciliatus (også kaldet Crested Gecko). De er forholdvis nemme og finder sig i at blive håndteret.

De er nataktive, så du ser dem ganske vist ikke så meget om dagen, men de er rimelig nemme at holde og skal have et frodigt terrarie med en relativ høj fugtighed (omkring 70% mener jeg). Derudover er de nemme at få til at avle.

Prisen er højere end leopardgekkoer. Jeg ved at dyrehandlere tager op til 1.000 kroner per styk, men de er en del billigere, hvis du handler med en privat person.

Du kan se billeder af dem her på gekkoforum's album: http://gekkoforum.dk/phpBB2/album_cat.php?cat_id=7

tors 11 maj, 2006 02:25
Hej Dennis

Du kunne overveje Rhacodactylus Ciliatus (også kaldet Crested Gecko). De er forholdvis nemme og finder sig i at blive håndteret.

De er nataktive, så du ser dem ganske vist ikke så meget om dagen, men de er rimelig nemme at holde og skal have et frodigt terrarie med en relativ høj fugtighed (omkring 70% mener jeg). Derudover er de nemme at få til at avle.

Prisen er højere end leopardgekkoer. Jeg ved at dyrehandlere tager op til 1.000 kroner per styk, men de er en del billigere, hvis du handler med en privat person.

Du kan se billeder af dem her på gekkoforum's album: http://gekkoforum.dk/phpBB2/album_cat.php?cat_id=7
tak for svaret jeg vil lige tage det op til overvejelse igen :D

tors 11 maj, 2006 08:48

tors 11 maj, 2006 20:22
Administrator
 Administrator 
Brugeravatar

Geografisk sted: Albertslund
Alder: 37
Ja, de er super lækre. De er blevet et kæmpe hit, specielt i USA, hvor de efterhånden er ligeså populær som leopardgekkoen. Jeg har et par stykker og er glad for dem.

tors 11 maj, 2006 22:32
Ja, de er super lækre. De er blevet et kæmpe hit, specielt i USA, hvor de efterhånden er ligeså populær som leopardgekkoen. Jeg har et par stykker og er glad for dem.

Forståeligt! De er sådan lidt "plys"-agtige at se på, synes jeg på en eller anden mærkelig måde! :)

Det kunne blive min tredje gekkoart en gang i fremtiden :)

Anyway... sorry for O/T

lør 13 maj, 2006 19:22
crested gecko er gansklide glimrende, super nemme at passe og efter min mening roligere end leopard gecko'en. de koster en 3-500kr på messer alt efter størrelse og farve morf.

eller er Gargoyl gecko'en heller ikke så værst, de er også vold sprøde men har nok en lidt højere pris for det meste

lør 13 maj, 2006 21:17
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
 Side 1 af 1  [ 12 indlæg ] 
Skriv nyt emne Svar på emne
 Lignende emner 
Fik I handlet nogle gekkoer på Hamm Generel snak Lars Høier
Spot hos klatrende gekkoer Terrariebygning og indretning Lars Høier
Specielle gekkoer Terrariebygning og indretning Anonymous
Lugt-problemer med Leopard-Gekkoer Leopardgekkoer Anonymous
små gekkoer. Generel snak Anonymous