[ +/- ] [ Dato og tid er fre 10 sep, 2010 07:45 ]

Side 1 af 1  [ 12 indlæg ] 
Skriv nyt emne Svar på emne
 HvemHolderHvad - diskution :) 
Forfatter besked
Indlæg HvemHolderHvad - diskution :)
Heya,

Godt initiativ! RIGTIG godt faktisk :) - En god idé ville måske være at kontakte Dendromania, og høre om de kunne være interesseret i en version. :) For det er helt sikkert noget man kan bruge!

Eventuelt vil jeg gerne betale for et domæne med "Dyreregistrering.dk" hvor man kan vælge forskellige dyr på forsiden, som så kan gå ind under Gekkoer, Kamæleoner, Farvefrøer m.v. og stå for opdateringen af denne.

Fejl:
Den røde linkfarve skærer i øjnene. Kan vi ikke få den mørkeorange eller noget i den dur i stedet? :)

Ændringer:
Nu har jeg jo lært at Mine dyr hedder Phelsuma laticauda laticauda og ikke Phelsuma Laticauda Laticauda m.v. Men når jeg vælger Phelsuma, så laticauda og skriver laticauda (rigtigt med småt) så starter det automatisk med stort. Kan I så fjerne det CSS, der justerer dette ;)

Tilføjelser:
Jeg gik selv med en idé om en side lidt i stil med, men den springer jeg forbi nu, da I har lavet Jeres fine udgave. Dog så jeg gerne at der under hver art var en automatisk underside.

Denne underside tilbød så at man kunne opdatere felter såsom: "Temperatur/Varmeforhold", "Luftfugtighed", "Yngelpleje"... altså forudbestemte "områder" omkring dyret, hvor alle så kan komme med deres besyv. Jeg har set det før, og på en side med bare et par enkelte skribenter, får man HURTIGT et stort arkiv!

Igen: Skide godt initiativ :)

lør 17 jun, 2006 10:50
Administrator
 Administrator 
Brugeravatar

Geografisk sted: Albertslund
Country: Denmark (dk)
Alder: 37
Indlæg Re: HvemHolderHvad - diskution :)
Sommer skrev:
Godt initiativ! RIGTIG godt faktisk :)

Tak, for de pæne ord... Ja, som sagt håber vi, at det er noget, som kan bruges.

Sommer skrev:
- En god idé ville måske være at kontakte Dendromania, og høre om de kunne være interesseret i en version. :) For det er helt sikkert noget man kan bruge!

Ja, det kan ikke udelukkes, at dette lille "modul" videregives til andre fora (og her ville vores kære nabo dendromania være oplagt). På nuværende tidspunkt, har jeg ikke gjort mig de tanker.

Sommer skrev:
Eventuelt vil jeg gerne betale for et domæne med "Dyreregistrering.dk" hvor man kan vælge forskellige dyr på forsiden, som så kan gå ind under Gekkoer, Kamæleoner, Farvefrøer m.v. og stå for opdateringen af denne.

Det er en fin idé. Jeg er dog temlig presset pt. med opgaver fra her og dér. Så får at være helt ærlig (og det skal man jo altid være), så kan jeg ikke lige overskue endnu et projekt som dette lige nu. Et stort arbejde er f.eks. databasen med arter, som kan registreres. HvemHolderHvad indeholder f.eks. 1.083 gekko-arter, som man kan slå op, når man skal registrere ens dyrehold! Vi sender en tak til Jan Grathwohl for dette arbejde ;)

Sommer skrev:
Fejl:
Den røde linkfarve skærer i øjnene. Kan vi ikke få den mørkeorange eller noget i den dur i stedet? :)

Hehe... Fejl ligefrem :D Fair nok, vi skal ikke ende med erstatningskrav fra brugere, som har fået skader på hornhinden. Linkfarven er nu blevet mørkere.

Sommer skrev:
Ændringer:
Nu har jeg jo lært at Mine dyr hedder Phelsuma laticauda laticauda og ikke Phelsuma Laticauda Laticauda m.v. Men når jeg vælger Phelsuma, så laticauda og skriver laticauda (rigtigt med småt) så starter det automatisk med stort. Kan I så fjerne det CSS, der justerer dette ;)

Jeg forstår din pointe. Det er hermed rettet.

Sommer skrev:
Tilføjelser:
Jeg gik selv med en idé om en side lidt i stil med, men den springer jeg forbi nu, da I har lavet Jeres fine udgave. Dog så jeg gerne at der under hver art var en automatisk underside.

Denne underside tilbød så at man kunne opdatere felter såsom: "Temperatur/Varmeforhold", "Luftfugtighed", "Yngelpleje"... altså forudbestemte "områder" omkring dyret, hvor alle så kan komme med deres besyv. Jeg har set det før, og på en side med bare et par enkelte skribenter, får man HURTIGT et stort arkiv!

Det er helt sikkert en rigtig fin idé, som vi også har pønset lidt på. Jeg tror, at man må betragte den nuværende HvemHolderHvad som en form for beta-version. Der vil formodentlig komme flere tiltag, som dem du her nævner. Jeg kan da oplyse, at vi pt. har gang i et meget stort projekt, som indeholder billeder og beskrivelser af krybdyr. Når dette er på plads, vil der blive linket fra HvemHolderHvad over til dette projekt. Således, at man kan læse lidt om de forskellige arter og evt. se lidt billeder osv.

Sidst rettet af Lars Høier lør 17 jun, 2006 11:37, rettet i alt 1 gang.

lør 17 jun, 2006 11:20
Brugeravatar

Geografisk sted: Ordrup, nord for Kbh.
Country: Philippines (ph)
Alder: 36
Jeg syntes det er vildt fedt og et godt stykke arbejde i har lavet :)

Kæmpe thumbs up herfra.

Tak til Lars og Jan :)

Herfra skal der da også lyde en opfodring til alle brugere om at anvende HvemHolderHvad :)

Bo Jacobsen
Chondrodactylus angulifer angulifer
Coleonyx mitratus
Goniurosaurus luii- yamashinae
Heteronotia binoei

lør 17 jun, 2006 11:31

under uroplatus er der ingen pietschmanni (spiny)

lør 17 jun, 2006 12:40
Administrator
 Administrator 
Brugeravatar

Geografisk sted: Albertslund
Alder: 37

Mon ikke Jan lige svarer dig over PM efter du har skrevet her. Der vil formodentlig være en del mangler eller arter, som man ikke lige kan finde, hvor man tror, at de er.

Send evt. lige en email eller PM til Jan (email: Jan@gekkoforum.dk). Ellers kunne jeg forestille mig at denne tråd vil blive meget lang med lignende spørgsmål ;)

lør 17 jun, 2006 12:48
når man lader en rubrik tom hvad angår antal dyr, så kommer der i den endelige registrering et X, dette X plejer i hobbyen at betyde at man har så mange at man ikke har tal på dem. Og jeg kan se at nogen af de tilmeldte dyregrupper skulle der være møg mange hunner af og det passer ikke.
Så en tom rubrik burde automatisk give et 0.

Hvad med ældre opdræt hvor man kun har singeldyr tilbage det virker lidt underligt at jeg har alv på Coleonyx mitratus når jeg kun pt har en han. men jeg har jo tidligere opdrættet arten?

lør 17 jun, 2006 16:56
Administrator
 Administrator 
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved
Alder: 34

enig i det med 0-dyr og opdræt - det kan virke lidt spøjst - måske bør vi ændre det til "forventet opdræt i indeværende/kommende sæson"

Bo: pietschmanni skal naturligvis i databasen, jeg har blot ikke fået registreret denne endnu i mit ENORME kartotek (derfor som Lars nævner kan der stadig være lidt mangler) - Jeg har de sidste 5 år arbejdet seriøst på en enorm database der på sigt kommer til at indeholde ALLE arter og underarter af krybdyr og padder inkl. deres synonymer, førstegangsbeskrivere, udbreedelse etc. til herpbreeder.com - det er en smule af den store database der er brugt til dette projekt - HvemHolderHvad - og det vil løbende blive opdateret.

Ang. pietschmanni tør jeg dog godt love at jeg får fundet artiklen frem asap så arten kan blive registreret og vi kan få dine dyr registreret :) Senest sidst i denne uge skulle dette kunne lade sig gøre (hvis Lars har tid til at opdatere med ny database).

(som en lille extrabonus kan jeg fortælle at den samlede arts/synonymdatabase til herpbreeder.com pt indeholder 39767 arter/synonymer og at den litteraturdatabase der kommer til at være tilknyttet databasen pt indeholder over 30.000 kilder. Vi taler altså derfor om et MASSIVT projekt som forhåbentligt bliver enormt brugbart :)

Jan Grathwohl

søn 18 jun, 2006 08:52
Brugeravatar

Geografisk sted: 2300 København S
Alder: 27
Jeg genåbner lige dette helt nye emne op igen :)
Man kan trykke på en gekkoart og se hvem der holder den.
Hvad med om man kan trykke på en person og se hvad personen holde?

tirs 11 dec, 2007 20:43
Brugeravatar

Geografisk sted: 4450 Jyderup
Alder: 39
Jeg har pludselig ikke adgang til HvemHolderHvad mere ?????

tirs 11 dec, 2007 20:48
Administrator
 Administrator 
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved
Alder: 34
Thomas: Udemærket ide - også noget jeg har savnet lidt

Michael: Blot fordi vi ikke kan lide dig ;) - spøg til side - prøv igen, eller hiv lige fat i Høierdrengen

Jan Grathwohl

tirs 11 dec, 2007 22:20
Brugeravatar

@Jan ! Tænkte sgu nok at det havde noget at gøre med at jeg er gammel Insekt-freak :-) :-)

Tror der er sket noget i forbindelse med at du ændrede mit brugernavn :-)

tirs 11 dec, 2007 22:22
Brugeravatar

tirs 11 dec, 2007 22:24
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
 Side 1 af 1  [ 12 indlæg ] 
Skriv nyt emne Svar på emne
 Lignende emner 
Gekkoforum.dk præsenterer HvemHolderHvad Gekkoforum informerer Lars Høier
HvemHolderHvad??? ;) Generel snak Danni
HvemHolderHvad Generel snak Hermann