[ +/- ] [ Dato og tid er fre 10 sep, 2010 06:11 ]

Side 1 af 2  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Skriv nyt emne Svar på emne
 Mit Nye Indkøb 
Forfatter besked

Geografisk sted: Kastrup
Alder: 31
Indlæg Mit Nye Indkøb
Ja måtte lige shoppe lidt idag...

1.1 Mack Snow - Castor & Talitha
0.1 Red Stribe - Dior

Så jeg når måske lidt afkom i år 8)

Vedhæftede filer:
Dior.jpg
Dior.jpg [ 69.98 | Vist 232 gange ]
Talitha2.jpg
Talitha2.jpg [ 68.96 | Vist 235 gange ]
Castor2.jpg
Castor2.jpg [ 65.45 | Vist 235 gange ]

Rasmus Sørensen

2.1 KongeBoa
1.1 Konge Python
1.0 Haiti Boa
3.10.2 Leopard Gekko - Blandet Morph's
lør 15 jul, 2006 19:21
De er VILDT flotte! Talitha er fanme flot!

lør 15 jul, 2006 22:57
Administrator
 Administrator 
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved
Country: Denmark (dk)
Alder: 34
Rigtig fine gekkoer - men er jeg helt galt på den hvis jeg synes de er meget gule af Mack snows? - umiddelbart var min opfattelse at snow var sort/hvide eller havde en ubetydelig del gult. Jeg synes de to afbilledede er temmelig gule.

Jan Grathwohl

søn 16 jul, 2006 12:31
Brugeravatar

Alder: 27
Jan, you took the words right out of my mouth :wink:

søn 16 jul, 2006 13:05
Rigtig fine gekkoer - men er jeg helt galt på den hvis jeg synes de er meget gule af Mack snows? - umiddelbart var min opfattelse at snow var sort/hvide eller havde en ubetydelig del gult. Jeg synes de to afbilledede er temmelig gule.

Det har I da også diskuteret herinde før, har I ikke? Altså med at mange kalder dem for Mack Snow, uden de egentlig er det 100%? Eller bytter jeg om på en masse nu?! :D

søn 16 jul, 2006 13:47
Administrator
 Administrator 
Brugeravatar

Jeg tror du bytter om på noget - mener ikke jeg har diskutteret mack snows før. Men jeg synes alle de mack snow jeg har set rundt omkring på nettet har været sort hvide .. ikke gule. Med det gule ligner de jo rent ud sagt mange af de normale standardgekkoer. Men det kan da være der er en finese jeg ikke har bemærket der adskiller dem.

Jan Grathwohl

søn 16 jul, 2006 14:52

De ser meget mere gule ud end de er live...
Men som jeg har forstået er de hvide og sorte som unger, og får lidt gult som de bliver ældre.
Mange af de store drenge i USA laver Mack's som ikke har så meget gult, men det skulle være fordi de tar de Mack's som har mindst gult og parrer, så der ved skulle de blive mindre gule. (linie avl)
Hvis i ser på The Urban Gecko kan i se han's er hvide og gule.
Hvis der er en som ved bedre må i meget gerne rette mig.

Rasmus Sørensen

2.1 KongeBoa
1.1 Konge Python
1.0 Haiti Boa

søn 16 jul, 2006 18:04
Administrator
 Administrator 
Brugeravatar

Jeg ser ikke noget gult i de snow Urban har på deres side - derudover beskrives disse som en ny linie af snow (axanthics) med kun meget lidt gult eller intet gult - de skulle derfor ikke have noget som sådan med Mack Snow at gøre.

Jeg fandt dog følgende beskrivelse af hvad der sker hvis du avler to Mack Snows med hinanden

Citat:
The Mack snow is currently classified as a Co-Dominant trait. The reasoning behind this classification is due to its ability to reproduce itself in 1st. generation offspring and its ability to produce a "Super" Morph when 2 Mack Snows are bred together. When breeding Mack Snows to any other trait except back to itself, the resulting ratios are each egg has a 25% chance of being a Mack snow. when 2 Mack snows are bred together, the ratios are each egg has a 50% chance of being a Mack Snow / 25% chance of being a Super Snow / and 25% chance of being a "normal" wild type. But here's a wrench in the clock work, the "normal" or wild type Mack snows that are produced can possibly also be a Mack Pastel. There is inherently something going on in the Mack snow genes that tends to amplify the Normal/wild type offspring to a extent that they look much better than your average typical wild type leopard gecko. See below for an explanation of the Mack Pastel. All Mack snow offspring will be black / white / and grey in coloration while normal clutch mates will have typical leopard gecko colors of yellow.

Altså som jeg forstår det vil de 25% af ungerne klække som normalfarvede unger med en del gul farve

Der kan læses mere om dette her
http://www.mackleopardgeckos.com/genetics.html

... men igen.. jeg er bestemt ikke expert i snows - jeg synes bare det virker ulogisk at der er gul farve i en snow.

Jan Grathwohl

søn 16 jul, 2006 18:29
Med mindre der er tisset i sneen... kunne ikke lade være :$

søn 16 jul, 2006 18:35

Hej Rasmus

Jeg ser ikke noget gult i de snow Urban har på deres side - derudover beskrives disse som en ny linie af snow (axanthics) med kun meget lidt gult eller intet gult - de skulle derfor ikke have noget som sådan med Mack Snow at gøre.

Jeg fandt dog følgende beskrivelse af hvad der sker hvis du avler to Mack Snows med hinanden

Citat:
The Mack snow is currently classified as a Co-Dominant trait. The reasoning behind this classification is due to its ability to reproduce itself in 1st. generation offspring and its ability to produce a "Super" Morph when 2 Mack Snows are bred together. When breeding Mack Snows to any other trait except back to itself, the resulting ratios are each egg has a 25% chance of being a Mack snow. when 2 Mack snows are bred together, the ratios are each egg has a 50% chance of being a Mack Snow / 25% chance of being a Super Snow / and 25% chance of being a "normal" wild type. But here's a wrench in the clock work, the "normal" or wild type Mack snows that are produced can possibly also be a Mack Pastel. There is inherently something going on in the Mack snow genes that tends to amplify the Normal/wild type offspring to a extent that they look much better than your average typical wild type leopard gecko. See below for an explanation of the Mack Pastel. All Mack snow offspring will be black / white / and grey in coloration while normal clutch mates will have typical leopard gecko colors of yellow.

Altså som jeg forstår det vil de 25% af ungerne klække som normalfarvede unger med en del gul farve

Der kan læses mere om dette her
http://www.mackleopardgeckos.com/genetics.html

... men igen.. jeg er bestemt ikke expert i snows - jeg synes bare det virker ulogisk at der er gul farve i en snow.

Fik også skrevet forkert... De er hvide og sorte...
Ved at dem jeg har, har laver unger som er hvide og sorte.
Så det virker måske som om at der også er et res. Mack gen, som man kan se, lige som co-dom/dom gen.

Rasmus Sørensen

2.1 KongeBoa
1.1 Konge Python
1.0 Haiti Boa

søn 16 jul, 2006 18:51
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt-Jylland

Linjeavlade snow som t ex Urban har är svart/vita som vuxna...även andra sk linjeavlade snows...dom klassificeras visserligen efter hur vita dom är från a till c!

Mack Snow har INGET med dom att göra!
Mack Snown är co-dominant, ser ut precis som dom Mackar som Rasmus köpt av oss...MEN Macken är ALLTID svart/vit när den kläckes och ett tag som juvenil...

Det här är en av årets ungar efter Rasmus Mack Snow hane och en av hans designer honor!

Så Rasmus...grattis en gång till! Du har ett kanonpar och kommer snart att vara ägare till vackra Super Snows!

Billede

När man parar Macken med en normalfärgad får man 50% Mack och 50% normalfärgade.
När man parar Mack med Mack så får man 25% normalfärgade, 50% Mack Snow och 25% Super Snow...

Och Super Snown är enfärgad, oftast lila/grå aktig när den kläcks...

Billede

Därefter blir den totalt Svart/vit, prickarna ligger oftast tätt, tätt och bildar stripor, och den har kolsvarta ögon!

Billede

Hoppas det här har hjälpt till att få er att förstå skillnaden mellan Snow och Mack Snow...
När man linjeavlar snow kan man aldrig veta säkert att ungarna blir bra (förutom Urbans, för han säger att han hittat en dominant gen)! Macken är egentligen den enda rena snowlinjen...där man får reultat hela tiden

Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk

søn 16 jul, 2006 19:54
Administrator
 Administrator 
Brugeravatar

Super med en udredning på begreberne :)

Men det vil sige at de fleste normale mack snows vil ende op med reelt at ligne normalfarvede gekkoer, muligvis lidt mindre gule? og kun Super Snows vil være sort/hvide som voksne?

Jan Grathwohl

man 17 jul, 2006 07:56
Brugeravatar

Ja, det är riktigt Jan! I stort sett så är den "vanliga" Macken mycket lik en normalfärgad men förväxla inte Mack Snow nu med dom normalfärgade, alldeles vanliga ungar som också kläcks efter Macken, dom är lätta att skilja ut efter kläckning eftersom dom precis som andra normalfärgade är bruna och gula och dom är "normala" inte hetero...!! Naturligtvis så kan färgen skifta väldigt mycket från individ till individ!
Och det är också rätt som du säger om Super Snown att den är svart och vit!
Enkelt sagt , så är ju Mack Snow ett hetero djur, för Super Snow!

Macken kommer ju med stormsteg nu och redan finns Snowbinos, Super Snowbinos, Patternless Snow osv...

Framför allt så kommer Super Snown att användas för att avlas in i möjliga och omöjliga kombinationer!
Så vi kommer att få se ett otal nya variationer och morpher efter Macken framöver!

Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk

man 17 jul, 2006 08:46
Administrator
 Administrator 
Brugeravatar

Ja fair nok - snowen er interessant som "het" dyr for fremtidige alvsprojekter - men ønsker man sort/hvide dyr, så er det i så fald supersnows man skal købe :)

Jan Grathwohl

man 17 jul, 2006 08:56
Brugeravatar

En Super Snow kostar fortfarande runt 7500-10 000 Kr...Mack Snow kan du få ett par för 5-6000 och då kan du själv avla fram dina Super Snows...och göra dina Mackar som är hetero för t ex albino och få Snowbinos som också ligger på så där 10 000...
Så att köpa sig ett par Mack Snow och avla på är mest ekonomiskt just nu...

Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk

man 17 jul, 2006 09:09
Administrator
 Administrator 
Brugeravatar

(dog kunne jeg godt formode at prisen på navnlig super snows vil falde hurtigt - så man skal nok være hurtig hvis man vil være med til at skumme fløden)

Jan Grathwohl

man 17 jul, 2006 09:37
Brugeravatar

Visst är det så...skulle tro att Macken är nere i vad en normal kostar idag om 2 år!
Super Snow kostar ju nu vad Macken kostade för ca ett år sedan...
Det som är dyrt är ju när det kommer och släpps något nytt nu efter Macken...
Den första Super Mack Albinon t ex...och Patternless Mack osv...
Det är där man snabbt ska satsa nu om man vill ha lite betalt för avkomman!
Hittar man en egen kombination så kan man med säkerhet göra sig en ordentlig peng...

Själva kör vi ett år till och satsar på att få fram stripade Mack Snow Albino och kanske någon Super Snow Albino...

Billede

Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk

man 17 jul, 2006 09:44
Administrator
 Administrator 
Brugeravatar

Men ja i har ganske ret - vel også derfor mange af disse nye kombi'er hurtrigt hos de store avler parres ind i så mange forskellige morfer som muligt så man kan få alle de nye sjove kombinationer.

Jan Grathwohl

man 17 jul, 2006 10:37
Brugeravatar

Ja...det finns mycket spännande att pyssla med vad gäller Macken!
t ex...jag misstänker att en av honorn som Rasmus köpte av oss är en korsning mellan Red Stripe och stripad Albino...vad händer om man sparar ett par avkommor ifrån henne och mackhanen och linjeavlar dom!
Jag har i första led efter dom fått fram en lite annorlunda Mack...

Billede

Efter en månad...

Billede

Idag...

Billede

Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk

man 17 jul, 2006 10:57

Det er ikke for at kritisere, jeg spörger bare af ren nysgerrighed: Er Dior og Talitha ikke usädvanligt store? Vägtmässigt altså. Nu ved jeg ikke hvor gamle de er, men mine på 2 år er ikke så brede og med så tykke haler, men jeg har aldrig syntes de var tynde heller.
Og så et spörgsmål til leopardgekkomorf-avlerne (sikke et langt ord) generelt: Hvor gamle er de forskellige morfer når I avler på dem förste gang? For når I f.eks. har et kuld I gerne vil se afkommet af, venter I så virkelig 2 år för I kan se resultatet? Eller köber I diverse morfer som voksne avlspar? Synes nemlig det går så kort tid imellem at der annonceres nye afkom, men selvfölgelig hvis det er fra köbte voksne avlspar.. Jeg er bare lidt forvirret over hvordan der kan väre så mange morfer i DK efter så kort tid, når hver generation vel tager mindst 2 år, eller? Har alle köbt deres morfer som voksne og avlsklare, eller har I holdt på i årevis?
Mvh,
Anine

man 17 jul, 2006 15:05
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
 Side 1 af 2  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Skriv nyt emne Svar på emne
 Lignende emner 
Mit nye indkøb...!!! Leopardgekkoer Fedtmule
Mere Indkøb Leopardgekkoer Fedtmule
Lørdagens Nephrurus-indkøb Australske gekkoer Jan Grathwohl
Mine Hamm/BEE indkøb... Generel snak Sommer