AsgerB skrev:
Jeg ville personligt dog ikke sætte nogle sten ind med ALT for skarpe kanter, det mener jeg lidt fedtsten kan have tendens til at have?
Rigtigt nok Asger, men fedtsten er netop meget nemme at arbejde med (det er derfor kunstnere bruger dem), så egentlig kan man bare bruge et helt almindeligt stykke sandpapir og gøre kanterne glatte
Det jeg mener med om man kan bruge fedtsten i terrarier er, at hvis man feks. indånder støv fra fedtsten har man et seriøst problem!
...= grunden til at man har et seriøst problem kunne måske være fedtsten som bjergart måske indeholdte giftig aske?!
Og det er jo ikke særlig smart at putte "giftig aske" ind i et fugtigt terrarie, hvorved vandet vil optage "den giftige aske",hvorefter planterne så vil suge vandet op.
Så spiser foderdyrene feks. nogle fårekyllinger af planterne, hvorefter de bliver syge nogle dør måske andre overlever, og i sidste ende spiser gekkoerne de døene fårekyllinger og bliver selv syge
Forvirret?
Dette var selvfølgelig bare en teori, da jeg ingen anelse har hvorvidt der aske i nogle fedtsten.
Men det det er da muligt da størstedelen af fedtsten kommer fra vulkanøen Island, og grønland.
Ret mig endelig hvis jeg tager fejl