[ +/- ] [ Dato og tid er fre 10 sep, 2010 07:00 ]

Side 1 af 1  [ 10 indlæg ] 
Skriv nyt emne Svar på emne
 Nyt terrarie - måske 
Forfatter besked
Indlæg Nyt terrarie - måske
Heya!

Ja, når man nu har solgt alt sit lort, er det jo på tide med en oprustning... jeg har ganske simpelt for stor foderproduktion, til at jeg kan lade det stå uden at investere i et sted at gøre af foderet -> Nye gekkoer!

Anyway... planen er endnu et højt regnskovsterrarie på 40x40 og 80 højt.

Jeg overvejer at smide nogle grandis ind, men det tiltaler mig ærlig talt at tage til New Caladonia og fange mig nogle kridhvide crested - som om...

Mine prioriteter ligger enten på:
1.1 Phelsuma mad. grandis
1.1 Rhacodactylus ciliatus (evt. morph?)

eller måske noget helt andet?

Fordelen ved at have flere crested, ville jo helt sikkert være at jeg synes det er den fedeste gekko til dato! Samtidig kan det indrettes "teknologisk minimalistisk" - ingen varmelampe, ingen bundlampe - faktisk kun smukke planter og omgivelser.

Fordelen ved fx. grandis er jo at de er dagaktive, og dermed har jeg nået at kigge på døgnet rundt. Det negative er at de som udgangspunkt kræver en varmelampe - og nu er jeg jo blevet forelsket i at den er væk!! Jeg nød fx virkelig at kappe ledningen.

Nuvel, er der jo mange forskellige gekkoer... så hvilke arter kunne fx gå i et 40x40 og 80 højt med ganske almindelig stuetemperatur (20 til 24 grader celsius) og fugtighed på 60-80% som udgangspunkt)?

Det er hverken i dag eller i morgen, men jeg satser på at have terrariet klar indenfor den næste måned.

Glæder mig til nogle muligheder!!!

Vinderen vinder en øl til julefrokosten...

ons 18 okt, 2006 21:50

Alder: 34
Aeluroscalabotes felinus trives fint ved den temperatur(og nej - det foreslår jeg ikke for at sælge, jeg har ingen til salg). De blev engang anset for vanskelige, men starter du med opdrættede dyr er der ingen ko på isen.
Ellers er de ting jeg kan komme i tanke om der kan klare den temp: Phyllurs platurus, Højlands Cyrtodactylus (f.eks. papilionoides) eller Uroplatus Sikorae, phantasticus eller ebenaui.
Men....der er ingen af dem der er lette at få fat i eller passe. Så jeg lander på A. felinus.

Sune

ons 18 okt, 2006 21:55
Administrator
 Administrator 
Brugeravatar

Geografisk sted: Albertslund
Country: Denmark (dk)
Alder: 37
Helt sikkert, Sune. Aeluroscalabotes felinus er super sprøde gekkoer - endnu en art, som står på min engang-må-eje-liste :D

ons 18 okt, 2006 22:09
- og hva har du så at sige i denne samhæng nu hvor sune har gennemtæsket en del arter igennem..

melder PAS...

men vil da gerne smage øllen til julefrokosten alligevel :D

ons 18 okt, 2006 22:12

jeg skal gerne give afkald på den pils - hvis det skulle blive mit forslag der løb af med sejren.

ons 18 okt, 2006 22:27
Den er sq fin den gekko må jeg sige! Men da den også er nataktiv, tror jeg indtil videre at lidt flere crested er lige mig :D

Men lad se! Nu skal jeg jo lige have købt terrarie m.v. først :)

ons 18 okt, 2006 22:29
Brugeravatar

Geografisk sted: 2300 København S
Country: Denmark (dk)
Alder: 27
Ellers er der muligvis flere grandis på vej fra mig :)

ons 18 okt, 2006 22:34
Yeah yeah! Jeg sidder her og kigger i min Crested-bog, og wooow... der er en kridhvid crested... hvor er den bare lækker!

ons 18 okt, 2006 22:38

A. felinus er totalt nataktiv. Du ser dem aldrig aldrig aldrig om dagen. De er kun fremme og jager, når det er helt mørkt. Det skal du bare vide inden du beslutter dig

sune

ons 18 okt, 2006 22:50

Ja, læste jeg godt lige efter at have søgt lidt på google! Derfor vælger jeg at springe den art over. Tror sq det bliver crested! Det gode er jo heldigvis at jeg kan nå at skifte mening 10.000 gange endnu! Så det er bare super, hvis I har flere gode idéer... :P

ons 18 okt, 2006 22:59
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
 Side 1 af 1  [ 10 indlæg ] 
Skriv nyt emne Svar på emne
 Lignende emner 
Phelsuma terrarie bygning Terrariebygning og indretning foff
Bygning af stort terrarie . Opd 26/7 Terrariebygning og indretning Anonymous
Har fået nyt terrarie og behøver nogle anbefalinger Terrariebygning og indretning bo farum
Hvor mange Crested gekko i et terrarie på 80*80*40 Ny Kaledoniske gekkoer Anonymous
Vurdering af mit terrarie Terrariebygning og indretning jes