Søger dyr som kan håndteres.
| Forfatter |
besked |
|
lisa s
Tilmeldt: ons 21 sep, 2005 11:01 Indlæg: 1146 Geografisk sted: lige udenfor Århus Country: Gender: Alder: 37
|
hej tillepolle
jeg syns det er dejligt du gerne vil have dig en leopard gekko, dette er en af mine favorit dyr
hvis I har kat hjemme skal du sørge for at der er lås på terrariet eller anden mulighed for gøre det katte-sikkert, det er meget vigtig !!
Min første gekko gik i et akvarie med åben top ( et lille stykke pap over den ene halvdel, og en dag da min dør stod åben smuttede der en kat ind, det opdagede jeg først da jeg kom hjem efter arbejde !!! OG der var pap stykket trykket ned og der havde helt klart været en kat i mit terrarie !! HELDIGVIS var pappet trykket ned i den ende hvor hulen var og i hulen lå gekko'en så den var ikke blevet skadet !!! men føj hvor en forskrækkelse !!!
SÅ sørg for at intet kan komme ind til den og sørg for at katten ikke er der når du skal håndtere den !!
Håber du kommer godt igang
_________________ Hilsen Lisa s 28 leo's 1 kronegekko 2 græske landskildpadder 6 farvefrøer
|
| ons 25 okt, 2006 21:42 |
|
 |
|
tillepolle
Tilmeldt: ons 25 okt, 2006 16:18 Indlæg: 30 Geografisk sted: Odense SV Gender: Alder: 18
|
Nu når vi snakker om Leo'er, Kan nogle så forklare mig, hvad en Morpher er?
_________________ Mvh. Nik Jeppesen
|
| ons 25 okt, 2006 21:43 |
|
 |
|
tillepolle
Tilmeldt: ons 25 okt, 2006 16:18 Indlæg: 30 Geografisk sted: Odense SV Gender: Alder: 18
|
Hej Lisa s.
tak for rådet. Jeg vil heltklart katte sikre mit terrarie 
|
| ons 25 okt, 2006 21:44 |
|
 |
|
Gekkogalaksen
Tilmeldt: ons 21 sep, 2005 15:11 Indlæg: 658 Geografisk sted: Midt-Jylland Gender:
|
Morph kan enkelt sägas betyder färgvariation...
Detta är en Leopard av morphen Giant Hyglo...
och det här är en Stripad Bell Albino...
och en SHTCB...
Det här är bara några exempel...det finns många många fler.
_________________ Med venlig hilsen
Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk
|
| tors 26 okt, 2006 02:54 |
|
 |
|
Sommer
|
Liquid skrev: Sibirisk dværghamster
Jeg skrev i går til Thomas, da han viste mig emnet:
"En ørkenrotte! Der kan nok godt gå en enkelt af dem..."
Du kom mig i forkøbet.
MEN!!!!!!!!!111enenen
Jeg må give ret i at man ikke bør have det som et kriterie. Dog gør det ikke mine dejlige crested mindre sjove, at jeg faktisk kan vise dem, ved bare at sætte hånden ind ved siden af og de så kravler ud på min hånd.
Sådan var det også med min flotte Tremper albino oppe fra Lars (gad vide hvad Lars prakker mig på næste gang  )...
Så i bund og grund er det jo bedre han spørger om håndtering, end det er at han køber en sky gekko, som bliver megastresset af det.
Men jo! I mit tilfælde ville jeg stadig være mega glad for mine crested, selv om de ikke kravlede på mig af sig selv.
 - Blot mit besyv...
|
| tors 26 okt, 2006 07:34 |
|
 |
|
Sommer
|
Og håber du får dig nogen gode og sunde dyr, som du bliver rigtig rigtig glade for!
I øvrigt! Når du har haft dyrene i en tre måneder, vil du sikkert opdage at det ikke er "HELT" ligeså spændende som først. Hvis du søger lidt herinde, ser du fx en der hed "Dummiz", som ganske simpelt købte og købte, og blev træt af det.
Der skal du altså væbne dig med tålmodighed! Jeg har selv været ved at sælge lortet kort tid efter jeg fik det, og har lige skiftet alle mine dyr ud, så jeg kun har et par unger af Teratolepis fasciata og nogle Crested gekkoer...
Så velkommen til, og glæd dig til du får ordentligt styr på det 
|
| tors 26 okt, 2006 07:35 |
|
 |
|
Raavig
Tilmeldt: man 24 apr, 2006 14:19 Indlæg: 1440 Geografisk sted: 2300 København S Country: Gender: Alder: 27
|
Og de unger havner sikkert i mit kommende terrarie 
|
| tors 26 okt, 2006 10:37 |
|
 |
|
tillepolle
|
Til Gekkogalaksen..
De er meget flotte, hvordan avler man disse?
Hvor kommer de fra?
Og skal lige sige, er gået igang med et terrarie sammen med min Morfar.
Det bliver FLOT!
|
| tors 26 okt, 2006 12:37 |
|
 |
|
JimValentin
Tilmeldt: fre 02 jun, 2006 09:30 Indlæg: 750 Geografisk sted: Nykøbing Falster Country: Gender: Alder: 25
|
Så må du huske at smide et billede op af det, når det bliver færdigt 
_________________ Mvh
Jim Valentin S. www.hednir.dk
|
| tors 26 okt, 2006 12:40 |
|
 |
|
Gekkogalaksen
Tilmeldt: ons 21 sep, 2005 15:11 Indlæg: 658 Geografisk sted: Midt-Jylland Gender:
|
tillepolle skrev: Til Gekkogalaksen..
De er meget flotte, hvordan avler man disse? Hvor kommer de fra?
Dom fungerar och avlas precis som "vanliga" Leopardgecko...
Våra avelsdjur kommer från USA och Canada.
Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk
|
| tors 26 okt, 2006 13:36 |
|
 |
|
Raavig
Tilmeldt: man 24 apr, 2006 14:19 Indlæg: 1440 Geografisk sted: 2300 København S Country: Gender: Alder: 27
|
Til tillepolle
Såvidt jeg er orienteret, kan disse morpher komme fra almindelige dyr, men ved en fejl have anderledes farver. Og de dyr med anderledes farver yngler man så videre på.
Men du skal nok yngle 1000 unger før du er heldig 
|
| tors 26 okt, 2006 14:15 |
|
 |
|
Gekkogalaksen
|
Nej...det kommer inte sådana morpher från almendliga Leoparder...du är heldig Thomas att inte dom som lägger sitt liv och år efter år till att genom selektiv avel få fram dessa morpher...
Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk
|
| tors 26 okt, 2006 15:24 |
|
 |
|
Raavig
|
Måske du midforstod det jeg skrev, men jeg mener at de første morpher kom fra almindelige dyr? Og så blev der avlet videre på morpherne? Eller tager jeg helt fejl?
|
| tors 26 okt, 2006 15:42 |
|
 |
|
sune jensen
Tilmeldt: man 19 sep, 2005 20:36 Indlæg: 416 Gender: Alder: 34
|
selvfølgelig kommer de første morfer fra almindelige dyr, hvor skulle de ellers komme fra?
Men man avler så videre på dem ved at udvælge de kraftigst farvede dyr for hver generation. Eller de mindst farvede, eller hvad man nu ønsker at forstærke.
Sune
|
| tors 26 okt, 2006 16:21 |
|
 |
|
Raavig
|
Ja det var næsten også sådan jeg mente det skete.
Men to alm kan kun give en med tilnærmelsesvis albino? De kan ikke give en helt albino?
|
| tors 26 okt, 2006 17:11 |
|
 |
|
Gekkogalaksen
|
Jo det är klart alla morpher har ju upprinnelse i en vildfångad Leopard...men det är ju inte så enkelt att det kläcks morpher hur som helst morpher!
Utan man har ju börjat med att välja ut djur som varit lite gulare och parat dom...sparat dom mest gula ungarna, parat dom vidare osv...
Jag vet Sune att du vet  inte tal om annat!
Men att det skulle kläckas en Super Tangerine Albino efter 1000 eller 5000 kläckningar från almendliga djur...nej, det gör det inte!
Det var det jag trodde påstods...
Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk
|
| tors 26 okt, 2006 17:20 |
|
 |
|
tillepolle
|
Morpher er flotte syntes jeg helt bestemt
Men i det hele taget Leopard Gekkoer. Det er skam en flot art.
|
| tors 26 okt, 2006 17:21 |
|
 |
|
Sommer
|
Jo de kan da? Albino er da en genetisk fejl, er det ikke? Der findes da enkelte albino mennesker også!
|
| tors 26 okt, 2006 17:21 |
|
 |
|
Jan Grathwohl
Administrator
Tilmeldt: tirs 13 sep, 2005 12:38 Indlæg: 2929 Geografisk sted: Næstved Country: Gender: Alder: 34
|
Albino mutationen er netop en mutation der kommer som et "ups" mellem to almindelige dyr - men YDERST sjældent (1: 1.000.000 eller så), så jo udgangspunktet kommer fra naturlige dyr. Mange morfer idag er dog kommet via kontrolleret selektiv avl og vil IKKE opstå mellem naturlige dyr.
Jan Grathwohl
|
| fre 27 okt, 2006 08:22 |
|
 |
|
tillepolle
|
Det vil sige, hvis jeg fik leo'er, og de fik Unger, og en af dem var Morph, Så skal jeg springe af glæde? 
|
| fre 27 okt, 2006 13:04 |
|
 |
|