Nyt terrarie til Rhacodactylus ciliatus
| Forfatter |
besked |
|
Sommer
|
 Nyt terrarie til Rhacodactylus ciliatus
|
| tors 04 jan, 2007 19:21 |
|
 |
|
Rasmus Christiansen
Tilmeldt: man 20 mar, 2006 15:45 Indlæg: 1391 Geografisk sted: Nordsjælland Country: Gender: Alder: 27
|
Nice nice nice..
Sku rart med en masse billeder... Ikke noget bedre end at få gode ideer fra ander... cool måde det med sokken, skal nok blive pænt, evt noget mos rundt om, så den skjules lidt???
Rigtig fede farver, gir et godt look... Gennemført!!
Jeg har erfaret at hvis terrariet skal være fugtigt, er det kanont med lecakugler i bunden og sørge for der altid er vand dernede...
_________________ Med venlig hilsen Rasmus Christiansen
GekkoGaarden.dk
|
| tors 04 jan, 2007 20:17 |
|
 |
|
Sommer
|
Faktisk ser man ikke sokken pga. lyset, men klart noget der skal arbejdes med. Der er forsøgt med noget minibregne - kan dog ikke rigtig ses på billedet. Men mere kommer  - Også lian.
Jeg har haft problemer med mit dræn i det at planteduen gang på gang er gået i opløsning, og dermed intet vand har været alligevel (udover den våde jord). Så der er kommet 18 liter humus ind i stedet, som er MEGET vådt i bunden 
|
| tors 04 jan, 2007 20:54 |
|
 |
|
Kriller
|
Det er godtnok nice lavet  Kan man bruge alle de planter man vil eller er der noget de ikke kan tåle ?Hvor stort er terrariet ? Men en gang til SUPER FLOT
Mvh kriller  ;):D
|
| tors 04 jan, 2007 21:11 |
|
 |
|
Sommer
|
Vi vælger bare på hvad der er pænt og farverigt. Ville ikke sætte noget med torne osv. derind, men altså... er ikke nervøs for om det er noget de kan tåle.
De klare det meget godt i hvert fald, indtil videre da 
|
| tors 04 jan, 2007 21:24 |
|
 |
|
JimValentin
Tilmeldt: fre 02 jun, 2006 09:30 Indlæg: 750 Geografisk sted: Nykøbing Falster Country: Gender: Alder: 25
|
Tak for den fine ros 
_________________ Mvh
Jim Valentin S. www.hednir.dk
|
| tors 04 jan, 2007 21:44 |
|
 |
|
Raavig
Tilmeldt: man 24 apr, 2006 14:19 Indlæg: 1440 Geografisk sted: 2300 København S Country: Gender: Alder: 27
|
Ganske flot indrettet, men som jeg har sagt før, er jeg ikke så meget til så farverige planter. Men det har måske noget at gøre med smag og behag? :p
Hvad skete der lige for at dine gamle planter døde så vildt? Mangel på lys og varme eller?
|
| tors 04 jan, 2007 21:55 |
|
 |
|
lisa s
Tilmeldt: ons 21 sep, 2005 11:01 Indlæg: 1146 Geografisk sted: lige udenfor Århus Country: Gender: Alder: 37
|
Det er bare SKIDE flot -godt at du har en god ven Jim til at lave the dirty work - men hey .............. hvem sku ellers ha taget billeder 
_________________ Hilsen Lisa s 28 leo's 1 kronegekko 2 græske landskildpadder 6 farvefrøer
|
| tors 04 jan, 2007 21:58 |
|
 |
|
Sommer
|
Og lave mad faktisk!
Denne gang tør vi ikke lave det i foderdyrs forummet, så lige en sidebemærkning her.
Jim kunne ikke få sovs nok op på gaflen, så han fik en ske da jeg fik ondt af ham. Den lille klump er faktisk kød...
www.dolph.dk/JimDrikkerSauce.jpg
Og et dårligt billede af stegen... Chef Lars!
www.dolph.dk/JimsBetaling.jpg
|
| tors 04 jan, 2007 22:06 |
|
 |
|
JMeldgaard
Tilmeldt: tors 15 sep, 2005 11:49 Indlæg: 229 Geografisk sted: Ringkøbing Gender: Alder: 26
|
Ville selv vælge nogle flere grene (så frem med den lian :p), hvis ikke for dyrene, så for at bryde "overfladen" lidt...skabe lidt mere dybde
Ellers super flot resultat!......dog mest vild med bromeliaer uden blomster, men de dør jo en gang
Og forstår da heller ikke hvorfor du har sat Jim til at lave alt det sjove arbejde...klart opsætningen der er det fedeste
og Jim få de poser af hænderne og få beskidte negle da!
Men lækkert terrarie og super sprøde Rhac's!
_________________ Mvh Jonas Meldgaard
|
| fre 05 jan, 2007 14:07 |
|
 |
|
JimValentin
Tilmeldt: fre 02 jun, 2006 09:30 Indlæg: 750 Geografisk sted: Nykøbing Falster Country: Gender: Alder: 25
|
Ja, en lian eller noget ville kunne bryde det lidt mere, men ud fra hvad der lige var tilrådighed, så tror jeg vist vi begge er ganske tilfredse med resultatet
Haha ved det godt, normalt rører det mig heller ikke at få beskidte negle, men den direkte rådne lugt fra bundlaget gjorde, at jeg ikke lige havde lyst på det tidspunkt
Synes det er fint nok han ikke gider, for så kan jeg selv lave opsætning  Ligesom jeg har gjort med Lars' tidligere akvarie flere gange 
_________________ Mvh
|
| lør 06 jan, 2007 10:47 |
|
 |
|
Sommer
|
Ja, Jim er en stor "ud af Lars's pung oplevelse" (refereret til penge, og ikke noget med hans mor!). Han bruger mine penge i flæng på mine ting. Sødt af ham egentlig
Anyway... lianen er nu på mit bagsæde!  - Og glæder mig bare til jeg får fri herfra Lalandia, så jeg kan gå hjem og sætte den i  :)
|
| lør 06 jan, 2007 15:42 |
|
 |
|
JimValentin
|
Lars, egentlig fået proppet lianen i terrariet? Sådan som vi snakkede om? Ellers må det blive et lille projekt, næste gang jeg er på besøg 
_________________ Mvh
|
| tirs 09 jan, 2007 16:27 |
|
 |
|
Sommer
|
Hey Jimmay,
Niksen... men jeg har sparerips i fryseren, som lokker dig herover og laver det for mig  Indtil videre hænger lianen på min væg. Ser faktisk ok fedt ud ;D
|
| ons 10 jan, 2007 20:44 |
|
 |
|
JimValentin
|
Haha deal  Hellere en lian i terrariet, end en på væggen... som man siger.. eller.. noget :S
_________________ Mvh
|
| ons 10 jan, 2007 21:18 |
|
 |
|