Forårsklargøring af terrarie
| Forfatter |
besked |
|
Sommer
|
 Forårsklargøring af terrarie
Hey folkens,
Så blev der indrettet terrarie igen med nye friske planter.
Total pris for alle planter var hele 95 kroner!  - Tak til super best...
Sorry for utroligt dårligt billede, men mit rigtige digicam er til reperation...
|
| tors 05 apr, 2007 21:04 |
|
 |
|
Rasmus Andersen
Tilmeldt: tirs 08 nov, 2005 11:54 Indlæg: 151 Geografisk sted: Amager Gender: Alder: 20
|
Flot lavet! Rigtigt pænt terrarie!
Skylder du egentligt al jorden af planterne før du putter dem ind i terrariet, eller sætter du dem bare ind som de er?
Og må jeg spørge hvad du bruger som bundlag? Bare almindeligt jord?
_________________ Hilsen
Rasmus Andersen
|
| lør 07 apr, 2007 14:04 |
|
 |
|
Sommer
|
Mit bundlag er kokos humus (to af de mellemstore blokke til 40x40 bund)... mht. planterne brækker jeg det meste jord af. Men jeg gør kun lige hvad jeg kan uden at svine for meget, så kun store klumper af!
Resten kommer bare ind 
|
| lør 07 apr, 2007 16:56 |
|
 |
|
Danni
Tilmeldt: man 09 okt, 2006 22:14 Indlæg: 639 Geografisk sted: Nyk. F Gender: Alder: 25
|
Øhhh, er jeg den eneste der sætter planter i "karantæne" for at vaske dem for sprøjtemidler osv????
_________________ Mvh. Danni.
|
| lør 07 apr, 2007 20:02 |
|
 |
|
JMeldgaard
Tilmeldt: tors 15 sep, 2005 11:49 Indlæg: 229 Geografisk sted: Ringkøbing Gender: Alder: 26
|
Danni skrev: Øhhh, er jeg den eneste der sætter planter i "karantæne" for at vaske dem for sprøjtemidler osv????
Jeg har ALTID brugt planter direkte ud af potten. Tit ikke en gang fjernet særlig meget jord og plantet dem direkte i terrariet...
Alt dette hos padder, der må siges at være noget mere sarte.
Det samme med grene og mos direkte fra naturen...drukner dog tit lige mosset for at fjerne de største dyr, der måske kunne tage æg eller nyforvandlede.
Tror tit folk er lige "paranoide" nok.
Jeg har (7, 9, 13) ALDRIG mistet et dyr på denne bekostning ihvertfald.
Som Sune har nævnt i en anden tråd, så tror jeg godt nok man skal være noget mere bekymret for ting købt ved en dyrehandel, hvor der har været et hav af vildtfangne dyr igennem.
Forresten udemærket terrarie. Ville dog selv droppe den store bromelia med den røde blomst og i stedet smide 2 grene/pinde/lianer/whatever derind...
_________________ Mvh Jonas Meldgaard
|
| lør 07 apr, 2007 20:19 |
|
 |
|
Sommer
|
JMeldgaard skrev: Som Sune har nævnt i en anden tråd, så tror jeg godt nok man skal være noget mere bekymret for ting købt ved en dyrehandel, hvor der har været et hav af vildtfangne dyr igennem.
Forresten udemærket terrarie. Ville dog selv droppe den store bromelia med den røde blomst og i stedet smide 2 grene/pinde/lianer/whatever derind... Jeps, den pointe som Sune kom med tænkte jeg også lige over en ekstra gang. Er jo virkelig rigtigt!! Jeg har lian, men ja... har aldrig fået gjort mere ved det... du kender det sikkert, masser af planer! Danni skrev: Øhhh, er jeg den eneste der sætter planter i "karantæne" for at vaske dem for sprøjtemidler osv????
Kunne jeg aldrig finde på... ejer ikke tålmodighed til den slags 
|
| lør 07 apr, 2007 20:43 |
|
 |
|
JimValentin
Tilmeldt: fre 02 jun, 2006 09:30 Indlæg: 750 Geografisk sted: Nykøbing Falster Country: Gender: Alder: 25
|
Det var sgu på tide du fik gjort noget ved det terrarie!  Du må snart få brugt den lian, inden støvet æder den op 
_________________ Mvh
Jim Valentin S. www.hednir.dk
|
| søn 08 apr, 2007 08:35 |
|
 |
|
Sommer
|
Støvet beskytter dens overflade Jim! Det er sådan det hænger sammen.
|
| søn 08 apr, 2007 10:28 |
|
 |
|
JMeldgaard
Tilmeldt: tors 15 sep, 2005 11:49 Indlæg: 229 Geografisk sted: Ringkøbing Gender: Alder: 26
|
Hehe ja synes også den lian har stået utrolig længe... var det ikke noget med den var blevet hængt op på væggen eller sådan noget
Ellers aftager jeg den gerne 
|
| søn 08 apr, 2007 12:54 |
|
 |
|
Sommer
|
Jeps! Den hænger på væggen, og fungerer som krog for mine boksehandsker  - Som i øvrigt skal støves af også da de snart skal bruges... så mon ikke jeg kunne ordne lianen der også... Overvejer lidt at sætte den fast på tværs... i håb om at de kære dyr gad at hænge lidt mere på nogle fede måder! 
|
| søn 08 apr, 2007 15:27 |
|
 |
|
JimValentin
Tilmeldt: fre 02 jun, 2006 09:30 Indlæg: 750 Geografisk sted: Nykøbing Falster Country: Gender: Alder: 25
|
Ja Lars, nu må du sgu snart igang med den boksning igen, du har sagt du ville starte LÆNGE 
_________________ Mvh
|
| søn 08 apr, 2007 17:07 |
|
 |
|
Sommer
|
Jim: Jeg er tilmeldt hold fra om en uge  - Så det er såmend fint nok. Det er bare dig der skulle overveje at begynde i Nyk. F. i stedet for Maribo!
. o O ( Med transport priser er det jo det samme bare med fitness og alt muligt andet også... glæder mig især til BodyPump!! )
Var lidt off topic! Men bortset fra det er jeg i Rødby nu, og mine forældres ene plejesøn har fundet en FED kæp som jeg har stjålet fra ham (Gangsta Sommer!)... den skal jeg forsøge med i aften/nat! Helt sikkert..
|
| søn 08 apr, 2007 17:58 |
|
 |
|
JimValentin
|
Sommer skrev: Var lidt off topic! Men bortset fra det er jeg i Rødby nu, og mine forældres ene plejesøn har fundet en FED kæp som jeg har stjålet fra ham (Gangsta Sommer!)... den skal jeg forsøge med i aften/nat! Helt sikkert..
Hmm du vil prøve en FED kæp i nat? Så længe du i hvert fald hygger dig  Prøv evt. at forsøge at få den i terrariet og gøre det fedt dér i stedet 
_________________ Mvh
|
| søn 08 apr, 2007 22:16 |
|
 |
|
JMeldgaard
|
JimValentin skrev: Hmm du vil prøve en FED kæp i nat? Så længe du i hvert fald hygger dig  Prøv evt. at forsøge at få den i terrariet og gøre det fedt dér i stedet
Arhahaha
Den OPLAGTE joke, var gået mine øjne forbi...se DET er god gekkoforum humor...!
|
| man 09 apr, 2007 00:04 |
|
 |
|
Sommer
|
Jim... for mit vedkommende er at "prøve en stor kæp" jo faktisk bare at ona... hov hov Lars, der kunne være børn.  ;)
On topic igen  - Hmm... glemte faktisk kæppen derhjemme, dum som jeg var. :S - Men de gamle skulle komme forbi en af dagene alligevel.. håb forude!
|
| man 09 apr, 2007 09:55 |
|
 |
|