| Side 1 af 1 [ 18 indlæg ] |
|
|
| Forfatter |
besked |
|
Raavig
Tilmeldt: man 24 apr, 2006 14:19 Indlæg: 1440 Geografisk sted: 2300 København S Country: Gender: Alder: 27
|
 Expo Syd
Halløjsa
Hvem skal til Expo i morgen?
Bo Farum, hans søn, min kæreste og jeg selv tager ihvertfald afsted.
Grundet ferie i sidste måned er jeg pænt flad, så planen er at kigge og købe lidt småting som allerede står på en liste hjemmefra, men kender jeg mig selv ret kan jeg jo nok ikke holde mig til det
Hvem kommer ellers, kunne være hyggeligt at sige halløj til nogle nye folk.
Thomas
|
| fre 24 aug, 2007 18:26 |
|
 |
|
Danni
Tilmeldt: man 09 okt, 2006 22:14 Indlæg: 639 Geografisk sted: Nyk. F Gender: Alder: 25
|
Ville helt vild gerne, men, nu da jeg går igang med at pakke her i weekenden, har jeg hverken penge eller tid til at rejse nogen steder..
Tag nogle billeder, jeg har endnu ikke været der, og vil gerne se om jeg går glip af noget 
_________________ Mvh. Danni.
|
| fre 24 aug, 2007 19:10 |
|
 |
|
Jan Grathwohl
Administrator
Tilmeldt: tirs 13 sep, 2005 12:38 Indlæg: 2929 Geografisk sted: Næstved Country: Gender: Alder: 34
|
Fik i fundet noget spændende derovre?
_________________ Med venlig hilsen
Jan Grathwohl
|
| man 27 aug, 2007 08:03 |
|
 |
|
Raavig
Tilmeldt: man 24 apr, 2006 14:19 Indlæg: 1440 Geografisk sted: 2300 København S Country: Gender: Alder: 27
|
Hey der.
Det var mest leopard morpher, kornsnoge og konge boaer/pythoner der var der, så det var faktisk en lidt skuffende messe.
Men der var også nogle fede gekkoer iblandt, blandt andet 3-4 slags Phelsuma som jeg aldrig før har set, blandt andet berghofi, inexpectata og robertmertensi. Der var også nogle amyae til 25.000 svenske parret.
|
| man 27 aug, 2007 08:09 |
|
 |
|
bo farum
Tilmeldt: tors 22 sep, 2005 13:40 Indlæg: 1272 Geografisk sted: Ordrup, nord for Kbh. Country: Gender: Alder: 36
|
Raavig skrev: Hey der. Det var mest leopard morpher, kornsnoge og konge boaer/pythoner der var der, så det var faktisk en lidt skuffende messe. Men der var også nogle fede gekkoer iblandt, blandt andet 3-4 slags Phelsuma som jeg aldrig før har set, blandt andet berghofi, inexpectata og robertmertensi. Der var også nogle amyae til 25.000 svenske parret.
En lille tilføjelse:
Så var der ydermere P. borbonica mater ( hjælp Jan) og P. borbonica. Så var der også lidt anderledes gekko'er. Et par Pachy'er tigrinus og affinis. Mange Teratoscincus'er mest keyserlingi og microlepis. Et par Lygodactylus picturatus var der også. Kan sgu ikke huske mere pt. Lidt kedelig messe, få sælgere i forhold til sidste år og elendigt udvalg. Alt for meget af det som Raavig nævner.
Kom kun hjem med foder
_________________ MVH
Bo Jacobsen Chondrodactylus angulifer angulifer Coleonyx mitratus Goniurosaurus luii- yamashinae Heteronotia binoei
|
| man 27 aug, 2007 08:44 |
|
 |
|
bo farum
Tilmeldt: tors 22 sep, 2005 13:40 Indlæg: 1272 Geografisk sted: Ordrup, nord for Kbh. Country: Gender: Alder: 36
|
Vi så forresten også et par Stenodactylus orientalis
_________________ MVH
Bo Jacobsen Chondrodactylus angulifer angulifer Coleonyx mitratus Goniurosaurus luii- yamashinae Heteronotia binoei
|
| man 27 aug, 2007 09:40 |
|
 |
|
Jan Grathwohl
Administrator
Tilmeldt: tirs 13 sep, 2005 12:38 Indlæg: 2929 Geografisk sted: Næstved Country: Gender: Alder: 34
|
Hvordan kan i dog kalde en messe kedelig når der er amyae, lækre Phelsuma'er og fede Pachyer og Teratoscincus.. SKAM jer  - det er da arter vi aldrig ser på de danske messer som folk så flittigt roser 
Jan Grathwohl
|
| man 27 aug, 2007 09:41 |
|
 |
|
Rasmus Christiansen
Tilmeldt: man 20 mar, 2006 15:45 Indlæg: 1391 Geografisk sted: Nordsjælland Country: Gender: Alder: 27
|
inexpectata  Også ringer du ikke engang.... var det unger eller hvad? og hvad stod de til??
_________________ Med venlig hilsen Rasmus Christiansen
GekkoGaarden.dk
|
| man 27 aug, 2007 12:09 |
|
 |
|
Gekkogalaksen
Tilmeldt: ons 21 sep, 2005 15:11 Indlæg: 658 Geografisk sted: Midt-Jylland Gender:
|
Er egentlig træt af at høre at folk synes messer er kedelige, fordi de ikke finder det de søger til priser der er urimeligt billige og der altid er for meget af det de ikke kan lide og alt for mange mennesker og alt for få folk *suk*
Tag da på messer og glæd jer over det spændende dyr som i ikke holder og nyd farverne, størrelsen, mængden eller hvad positivt indtryk en messe kan give jer.
Få inspiration til at holde nye dyr af andre typer end det i holder.
Jeg så fede slanger af alle typer (æælsker farver og spændende mønstre) der næsten får mig til at købe 1.1 og se hvad der bliver af det.
Er også HELT vild med farvefrøer som jeg ikke vidste noget om FØR jeg kom på messe.
Dette er noget som engang kommer ind, når mængden af avl på leopardgekkoer falder.
Det giver da mere at glæde sig til en messe, end at sige fra starten at der sikkert ikke er noget af det man ønsker alligevel.
Sådan virker de mere eller mindre negative indslag på mig på dette fora og andre.
Hvis dette ikke er nok .... så er der nok kun TV-Shop tilbage.
Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk
|
| man 27 aug, 2007 16:06 |
|
 |
|
JMeldgaard
Tilmeldt: tors 15 sep, 2005 11:49 Indlæg: 229 Geografisk sted: Ringkøbing Gender: Alder: 26
|
Jeg er egentlig træt af, at høre folk mener messer er åhh så hellige, hvor alle skal gå smilene i 6-8 stive timer og være evigt glad for samtlige dyr på stedet...
Vi har nu en gang forskellige interesser og hvis man ikke skal have lov til det, hvor er verden så henne?!
Jeg kan sagtens følge dig i, at man ikke skal sætte næsen op efter der er præcis det man mangler og hvis det ikke var der, så er hele messen bare noget l***, for så får man aldrig en positiv oplevelse.
Men jeg personligt, finder det efterhånden ikke særlig spændende at se hverken morfer eller naturlige leopardgekkoer, kornsnoge, kongesnoge, skægagamer ect., medmindre vi snakker virkelig "High Class" sjældne individer. Kongepythoner som jeg selv har været dødsens træt af, er begyndt at vinde min interesse og finder selv normale individer interessante.
De forskellige farvefrøer der er på messerne herhjemme er som regel også nogle jeg selv har, eller har stiftet en del bekendtskab med, så dem finder jeg heller ikke særlig spændende på messer, skyndt det er min hovedinteresse herhjemme!
Ergo er en messe med ovenstående, i mine øjne også "kedelig", hvis jeg tager afsted for at lede efter nyt til at pryde min egen samling.
For sådan noget finder jeg sjældent på bordene...
Jeg er som regel kun på messen i sammenlagt 2 timer, da jeg på den tid har gloet de dyr jeg gider, købt det udstyr jeg mangler, snakket med folk jeg kender og hentet de forudbestilte dyr, jeg som regel har...bestilt
Andet kan og vil jeg ikke bruge messerne til.
Vil til slut lige sige, at det er begrænset HVOR kedelig messer kan være, selv hvis det var udelukkende kornsnoge og leopardgekkoer. Der er nu over at tulle rundt og glo dyr
Samtidig synes jeg heller slet ikke Expo lyder kedelig med de dyr der var der...der må jeg give Henrik og Lotta ret, man skal passe på man ikke forventer FOR meget...
_________________ Mvh Jonas Meldgaard
|
| man 27 aug, 2007 16:32 |
|
 |
|
Gekkogalaksen
Tilmeldt: ons 21 sep, 2005 15:11 Indlæg: 658 Geografisk sted: Midt-Jylland Gender:
|
Hej Jonas
Synes nu egentlig heller ikke det er folk med det "hellige valium-smil" på, der starter debatten om den eller den messe er fed.
Men om det drejer sig om den mindste, mellem størrelse eller den gigantiske (fede) Hamm messe er der nogen der skal taste noget negativt ind.
Jeg har også forståelse for at andre som har holdt dyr i 10+ år kan være træt af messer og synes at udvalget er begrænset, både i kvalitet og kvantitet af det de kunne tænke sig, men ... vi siger ofte vi skal inspirere folk til at komme ind i branchen.
Det er egentlig umuligt at se ud fra et alias, hvor mange år den eller den har været i branchen og de nye kan jo kun læse alt det negative der skrives og jeg ville egentlig mene at min tid, som nybegynder var spildt på sådan en messe og så gå ind og købe mit dyr i den nærmeste dyrehandler, for så slap jeg jo for at spilde min dag med at køre x antal kilometer, stå x antal minuter i kø, opholde mig x antal minuter/timer på en kedelig messe og igen tils sidst spilde x antal minuter på tilbagekørsel..... alt for mange minus minutter på en dag.
Men vi er jo også alle forskellige og det er jo også svært ikke at skulle skrive noget negativt, hvis det nu er det man synes man fik ud af messen.
Og måske skulle en halvgammel halvgnaven halvskaldet leopardgekko avler finde noget mere positivt at skrive om andres indlæg ... jeg ved det ikke.
*just my 5 cent*
Henrik og lotta
www.gekkogalaksen.dk
|
| man 27 aug, 2007 16:51 |
|
 |
|
JMeldgaard
Tilmeldt: tors 15 sep, 2005 11:49 Indlæg: 229 Geografisk sted: Ringkøbing Gender: Alder: 26
|
Vi er helt enige, ingen tvivl om det
Og giver dig ret i, at der som regel er nogle som ikke får stillet deres købelyst på messerne og bagefter skal kommentere det negativt på diverse fora.
Men tvivler på vi "skræmmer" særlig mange nybegyndere væk, for lige præcis den gruppe af mennesker synes jeg tit jeg ser positive indlæg fra.
Der findes efter min mening 3-4 grupper:
Nybegynderne som finder messer mere interessante end diverse Zoos og de kunne ikke være mere lykkelige end de er, netop efter købet af deres første Leo eller Kornsnog. Kender følelsen tilbage fra den gang
Så er der dem som har været i hobbyen et par år eller 3, de kender og har stiftet bekendtskab med mange af "Begynder dyrene" og føler enten disse er for lette eller (de fleste tilfælde) de vil have noget mere sjældent, da alle har ex.vis Leopardgekkoer, skægagamer ect.
Hvis man går efter noget bestemt men kun finder kornsnoge, kongepythoner og varmemåtter, så er det klart messen føles som en stor dyrehandel og det er kedeligt...
Til sidst er der "de garvede" som efterhånden har set lidt af hvert og som kommer forbi messen for lige at sælge noget, snakke med ligesindede eller af ren og skær nysgerrighed, for hvis nu der pludselig var noget interessant
Andre, som jer selv, der er fascineret af andre arter, variationer ect., det vil jeg næsten kalde et direkte Herpetologisk synspunkt, da det virker som arterne i helhed der er interessante
Puha det tog vist lidt overhånd med det reply...
For ikke at lave større psykologisk profilering af endnu flere inden for hobbyen end allerede gjort, mener jeg stadig flertallet af mennesker besøger messer af ren og skær nysgerrighed for hvad andre mennesler rundt omkring går og sysler med af sjove og underlige dyr! 
|
| man 27 aug, 2007 18:48 |
|
 |
|
Raavig
|
Hejsa
Du har ret Jan, at det er en skændsel at være skuffet med det gekko udvalg, men nu har vi jo faktisk også remset alt op der var værd at se på.
Det er bare belastende at skulle glo på diverse farvelader af den i forvejen mest nederen gekko (min mening), konstant og hele tiden. Man er i forvejen irriteret over at skulle mose sig igennem 1000 mennesker, når man så gang på gang skal glo på leoparder bliver det bare for meget
At gekkogalaksen skriver:
Citat: Er egentlig træt af at høre at folk synes messer er kedelige, fordi de ikke finder det de søger til priser der er urimeligt billige
Kan jeg blot undre mig over, der er vel ingen der har skrevet noget i den stil her overhovedet?
Tværtimod synes jeg at tingene var utroligt billige derovre, og havde jeg haft pladsen var der også røget nogle dyr med hjem over grænsen!
|
| man 27 aug, 2007 18:59 |
|
 |
|
Danni
Tilmeldt: man 09 okt, 2006 22:14 Indlæg: 639 Geografisk sted: Nyk. F Gender: Alder: 25
|
Kom så folkens, jeg vil se billeder :O
_________________ Mvh. Danni.
|
| man 27 aug, 2007 19:39 |
|
 |
|
bo farum
|
Jan Grathwohl skrev: Hvordan kan i dog kalde en messe kedelig når der er amyae, lækre Phelsuma'er og fede Pachyer og Teratoscincus.. SKAM jer  - det er da arter vi aldrig ser på de danske messer som folk så flittigt roser 
Måske fordi jeg sammenligner med Hamm, men ja okay specielt udvalg. Jeg drager vel også paraleller til sidste års ExpoSyd, hvor der var mange flere mennesker. Måske kedeligt fordi jeg ikke har plads til nogen af de ovennævnte arter.  Måske er skuffelsen også forbundet med at størstedelen af udbudet på denne messe var nogenlunde det samme som alle de danske fora'er er overfyldt med. Det er vel også lidt en skuffelse over at køre en længere tur og forventningerne er høje
Jeg synes da stadig at hvis man ingen interesse har for slanger og leoparder, så er det altså begrænset, hvor mange borde der er interessante. Men hyggelig tur og tager den sikkert igen næste år, for det er stadig sjovt at tage på messe.
_________________ MVH
|
| tirs 28 aug, 2007 07:16 |
|
 |
|
JMeldgaard
|
Sjovt at der bliver nævnt der var mindre udvalg og færre mennesker...
Jeg kender et par svenskere eller 3 som mener standarden var noget højere i år og endda var der en der seriøst genovervejede indmeldelse i Amazonas som står for det, da han mente de virkelig havde oppet sig, hvor han før har ment det suttede grumt 
|
| tirs 28 aug, 2007 14:46 |
|
 |
|
Jan Grathwohl
Administrator
|
Nu var jeg der jo heller ikke selv som bekendt, men udfra de arter i nævner synes jeg da KLART at det virker til at udvalget har været mere spændende end tidligere. Vi skal måske af og til passe på med at skrue vores forventninger for højt op og være lidt realistiske 
Jan Grathwohl
|
| ons 29 aug, 2007 08:40 |
|
 |
|
lisa s
Tilmeldt: ons 21 sep, 2005 11:01 Indlæg: 1146 Geografisk sted: lige udenfor Århus Country: Gender: Alder: 37
|
nu var jeg desværre ikke på Expo syd  men jeg er stadig af den mening at det er ret så hyggeligt at tulle rundt og kigge på dyr og samtidig få hilst på venner og bekendte og drikke lidt kaffe og sårn.
_________________ Hilsen Lisa s 28 leo's 1 kronegekko 2 græske landskildpadder 6 farvefrøer
|
| ons 29 aug, 2007 14:34 |
|
 |
|
| Side 1 af 1 [ 18 indlæg ] |
|
|
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst |
|
Du kan ikke skrive nye emner i dette forum Du kan ikke besvare emner i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum
|
|
 |
|